Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af deho
Hej

Jeg har et Sony KDL37V4500, og har et CA-modul og et tv-kort fra TDC, så jeg kan se kanalerne digitalt, ligesom jeg kan se HD-kanalerne.

Jeg overvejer at købe en HDD-optager. Kan alle modeller optage i samme kvalitet som man ser på fjernsynet, eller hvad skal man gå efter?
Jeg har overvejet en Sony RDR-HXD995.

Jeg modtager TV-signalet via kabeltv.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, du kan ikke få nogen optager der kan optage dit digitale kabel-TV signal. Du kan kun optage analogt og det vil ikke have samme kvalitet.
Af steffenj
Som yakken siger skal du have fat i en harddisk optager der har DVB-C tuner indbygget. Nu har jeg ikke lige undersøgt det marked så meget, men det eneste jeg lige kender til er samsungs boks som TDC selv anvender.

SMTH3126

:o)
Af kopalszczak
Jeg overvejer at købe Sony 40W4500 og modtage signaler fra Canal Digital i digital kvalitet via en parabol. Kan jeg optage de signaler med min DVD-HD Sony optager eller kræves der en indbygget tuner i optageren ( min nuværende model bliver nok tilsluttet via scart-stik men jeg satser på at købe en Sony med HDMI indgang).
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, du kan ikke optage i digital kvalitet med nogen optager der er på markedet nu. Der findes pt. kun HDD-optagere med DVB-T tuner indbygget og der kræves en DVB-S for at optage parabol-TV.
Af kopalszczak
Heller ikke hvis den fodres med et digitalt signal fra satelitmodtagere via HDMI?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Har din afspiller en HDMI indgang? Normalt er HDMI materiale ydermere kopi-sikret (HDCP), som selvsagt ikke kan optages.
Senest rettet af Torben Rasmussen 05 mar 2009, 15:22, rettet i alt 1 gang.
Af kopalszczak
Nej, og det undrer mig hvad man skal med en HDMI-udgang på den når der ikke kan optages digitalt på den. Kun til DVD-afspilning?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
DVD er jo digitalt, så det giver da god mening at overføre dét signal via HDMI. Hvis boksen har en DVB-T tuner, så kan den jo også optage luftbårne digitale signaler.
Af el-HL
[quote="yakken"]Nej, du kan ikke få nogen optager der kan optage dit digitale kabel-TV signal. Du kan kun optage analogt og det vil ikke have samme kvalitet.[/quote

Ser man herefter det man har optaget, bliver det så ikke opskaleret via HDMI out?
Af ajone
Jeg optager en masse fra satellit på min HHD optager og kan altså overhovedet ikke se forskel på billedet mellen det optagede og det direkte signal fra satelliten, når der optages i højeste kvalitet.