Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Sommer
Problemet med at købe en fladskærm der, er at du ikke aner hvordan billedet står på den. Det gode ved at købe den der er at du har 30 dages FULD returret (og det virker, har brugt det et par gange på et par computere jeg ikke var tilfreds med). Derudover har de 3 års garanti på de fleste produkter - men spørg lige ved kassen.

Dog synes jeg da man kan få meget skærm for 5000 kroner i dag, uden at der står Medion på det. Så måske du skulle tøve en kende og se på folks bud herinde - og så måske se om der ikke er en skærm som er bedre til prisen (eller som folk i hvert fald kan stå indenfor).:)
Af Kratz
Jeg vil på det kraftigste fraråde dig at købe en Medion skærm!
Nu har jeg ikke set den aktuelle model, men jeg havde nogle år en Medion skærm. Den var altså ikke værd at skrive hjem om.
Samtidig synes jeg det er åndsvagt at give 5.000 kr for en 42 tommer skærm af tvivlsom kvalitet, når du kan få en 42PX80 til omkring 6.000 kr.
Der vil ingen konkurrence være mellem de to.
Af Dobermannden
Hvad er det "dårlige" ved det omtalte Medion 42" model P 17008
Mvh. Dobermannden.
Af Dobermannden
N.B. det er trods alt med både fuld HD & Digital-T ?
Mvh.

Jeg glemte at sige tak for Jeres indlæg :(( undskyld.
Af sketchpad
Der er ikke nødvendigvis noget dårligt ved den, det er
bare ikke "favoritten" herinde, de fleste herinde hælder
imod "Plasma" skærm fordi det bare SER bedre ud når du
ser film og spiller spil, men det ved du kun når du har
prøvet at se forskellen.

Jeg har selv div. Medion LCD skærme på mine ældre computere,
en af dem er rigtig god enda, og de har alle været i live
over 4 år nu, den ældste er en 6 år gammel 19" medion - og lever fint endnu, så ikke et ondt ord om Medion skærme herfra.

Men jeg ville til enhver tid
vælge en ALM-HD Plasma Panasonic skærm over en
Medion Full-HD LCD, FULL HD er ikke alt, og slet ikke i
den størrelse, fordi du ser ikke forskellen over 1-2 meter
afstand aligevel.

Der er også bedre respons tid på Plasma skærm, og som
Kratz er inde på så kan du få en Panasonic til blot en tusse
mere.
Af Kratz
Dobermannden skrev:N.B. det er trods alt med både fuld HD & Digital-T ?
Man skal passe på med at vurdere en skærm ud fra specifikationer. De siger sjældent noget om kvaliteten.
Jeg tror ikke du finder noget TV idag uden DVB-T. Samtidig er FullHD et salgs gimmick mere end det er en nødvendighed. Som Sketchpad også er inde på har det ikke den store betydning for skærme i denne størrelse, og slet ikke hvis ikke skærmen fodres med FullHD materiale (Blu-Ray)
Af TYBO
Medion som producent er sikkert kun at de sætter deres navn på en OEM model.

Jeg ville hellere ofre lidt mere og så få et pænere design og bedre kontrast og så vælge:
http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... ?ID=480137

Ikke at jeg selv ville vælge den skærm da jeg vil have en DVB-C tuner i mit næste TV.

Så jeg tage tage digital signal fra kabel.
Af Dobermannden
Jeg er selvfølgeligt ked af, at I nærmest mener det Medion jeg har købt (selv syntes jeg billigt) ikke er prisen værd, men jeg vil om nogen tid (når jeg har haft det i brug) komme ind med et indlæg om det i brugen.

Tak for at I gad bruge tid på at svare på mit indlæg.

Mvh. Dobermannden.