Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Brandborg
Heysan.

For det første aner jeg ikke om denne post ligger rigtig, ellers må i flytte/slette den. Jeg kunne dog ikke finde bedre alternativer end her.

Jeg sad og kiggede på PX80 opstillinger, da jeg pludselig faldt over denne opstilling:
http://www.minhembio.com/bilder/bild/?pic_id=273954.jpg
http://www.minhembio.com/bilder/bild/?pic_id=273955.jpg
Mit spørgsmål er derfor. Er der en der ved hvordan det specielle lys bag højtaler og tv'et er lavet, i såfald må i gerne lige sparke til mig.

.Brandborg
Af Demogorgon
det sker da ret godt ud..

men hvordan søren virker de ?.....

altså jeg mener, - lysene skifter vel ikke selv farve?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, det er dioder med fast farve. Du kan dog købe et sæt i Ikea hvor der er 4-5 farver i samme skinne og så kan man skifte farven som man selv lyster. Men det sker altså ikke i takt med noget der sker i TVet.
Af kristiansj
Det ser umiddelbart rigtig lækkert ud men hvad med i praksis? Går ikke ud fra at der er nogle der gider rejse sig og skifte farve i tide og utide...?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvorfor vil du også skifte farven? Den meste ergonomiske måde at gøre det på, er at lade farven være den samme hele tiden. Blot fordi Philips skifter farve i deres AmbiLight, så betyder det ikke, at det er super smart...
Af kristiansj
Jeg tænkte egnetlig bare at fidusen var at lyset matcher det generelle lys fra fjernsynet (som billederne også indikerer).
Selvom det selvfølgelig er subjektivt er der så nogen der har en mening om det rent faktisk giver en bedre oplevelse af billedet eller bare ser godt ud?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Så vidt jeg husker, så skulle den optimale ergonomiske effekt opnås ved at male væggen bag TVet lysegrå og benytte en varmhvid-LED som belysning - uden at den skifter farve.
Af Demogorgon
he he .. så bare kom igang med at male..... :P men ja, jeg syntes faktisk det ser utrolig godt ud på de billeder der er taget...

men hvis man har den samme gule, eller grønne farve til at stå- bliver det så ikka alt for "brian bil" med lys under bilen? .

altså bliver man ikke træt af den stille stående farve.. ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
i min bog er skiftende lys højere på nørd-stigen end stationært lys.