Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af SL
Hej

Jeg har siddet og luret lidt på tråden og har nogle spørgsmål...

Hvordan virker det med garenti når skærmen er købt i Sverige? hvor indleveres den til evt. rep?

Hæves pengene når skærmen bestilles eller når den afsendes (grundet valuta kurs).

Er der nogle dårlige erfaringer med denne skærm?

Er der nogen der har fundet den billigt i Dk ( sikkert ikke)
Af MR.BARCA
SL skrev:Hej

Hvordan virker det med garenti når skærmen er købt i Sverige? hvor indleveres den til evt. rep?

- hos pioneer danmark, når du køber i sverige er der nordisk pioneer garanti som er den samme som i danmark

Hæves pengene når skærmen bestilles eller når den afsendes (grundet valuta kurs).

- pengene bliver trukket når varen afsendes

Er der nogle dårlige erfaringer med denne skærm?

- det korte svar nej, kun hvis du har en meget lys stue kan der være problemer med genskin

Er der nogen der har fundet den billigt i Dk ( sikkert ikke)
[i
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Maibritt skrev:hehe ja det gjorde jeg nok, hvad hedder og koster sådan en boks?
Ahh! Nu gav jeg dig endda et vink med en vognstang før, i og med, at vi allerede havde skrevet om det herinde før og så plumper du i med begge ben igen 8)
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1229024676
Nederst i artiklen kan du finde link til leverandørene af bokse til kabel-TV.

Generelt: Søg lidt først. De fleste ting er diskuteret før...
Brugeravatar
Af Tobster
SL skrev:Hej

1. Hvordan virker det med garenti når skærmen er købt i Sverige? hvor indleveres den til evt. rep?

2. Hæves pengene når skærmen bestilles eller når den afsendes (grundet valuta kurs).

3. Er der nogle dårlige erfaringer med denne skærm?

4. Er der nogen der har fundet den billigt i Dk ( sikkert ikke)
1. Garantien gælder også i DK. Pioneers fladskærms-servicecenter ligger i Pandrup og de kan afhente over hele landet.

2. Pengene trækkes først når TV'et afsendes. Måske kan man aftale at de trækker på et gunstigt tidspunkt, men det skal du nok selv holde øje med.

3. Nej... ikke endnu i hvert fald... Skøn skærm...

4. Nej det billigste jeg kunne finde var i Fona og Expert til 19.995,- Og de ville ikke slå af. Derefter skal du have en højttaler. I DK koster den ca 2.000,- mens du i sverige kan få denne til 7-800 dkr.[/b]
Af richthofen
Tilføjelse til spørgsmål 2:

Pengene bliver rigtig nok først trukket når TV'et bliver afsendt, men fra den dag du laver bestillingen går pengene i "reservation" på din konto (MasterCard og VISA - ved ikke om det er tilfældet med Dankort, men det vil jeg tro) og du kan ikke bruge dem længere. Dvs at pengene er sådan set trukket fra din konto, uden at være det, hvis det giver mening.

Så det er den kurs der er den dag du laver bestillingen, som du skal regne med.
Af tma86
Jeg spurgte Hasse hos Fynborsen om det samme, og han svarede:

Hej.

Pengarna dras när din order skickas.

MVH Hasse
Af richthofen
Jeg spurgte også Hasse om det samme noget tid tilbage og han svarede:

"Vid kortbetalning bli bara summan reserverad och rätt belopp dras när din order skickas"

Men det er jo også den procedure som bliver brugt i DK. Jeg kan i hvert fald se på min konto at det beløb der blev reseveret ved min bestilling den 2-2-09 er det samme beløb som er blevet trukket fra min konto.

Andet ville da også være noget rod.

Men det kan være jeg har misforstået noget og tager fejl. Det har jeg gjort mange gange før.... :)
Af fjutte
Når man betaler med visakort er det så til den kurs der er den officelle i Danmark eller er det en dårligere kurs
Af SL
Takker mange gange..

Er der nogen der kender til et godt væg beslag?

Evt. nogen der ved om dette er noget værd OmniMount WM1-L ?
Hvad med Pioneer eget er det bedre? PDK-WM02
;;)
Af jbroendum
SL skrev:Takker mange gange..

Er der nogen der kender til et godt væg beslag?

Evt. nogen der ved om dette er noget værd OmniMount WM1-L ?
Hvad med Pioneer eget er det bedre? PDK-WM02
;;)
Jeg regner med at købe dette fra SMS - syntes det er noget federe end Vogels:

http://www.dustinhome.dk/pd_5010209683.aspx
Brugeravatar
Af Tech2007
Jeg føler mig mere tryg ved at købe den i DK. :)
Senest rettet af Tech2007 18 feb 2009, 19:13, rettet i alt 1 gang.
Af SL
Hej igen

Det kan godt være jeg fører tråden lidt på afveje...

Har set at der står i manualen, at der skal være mindst 10 CM imellem bagside og væg... Hvis dette passer kan man jo ikke montere skærmen på væggen?
Brugeravatar
Af Tobster
Tech2007 skrev:Jeg føler mig mere tryg ved at købe den i DK. :)
Hvorfor dog det? Du er ikke stillet ringere fordi det er købt i Sverige.
Pioneers PDP+ garanti er helt kanon. Du skal ikke røre en finger hvis der bliver noget i vejen med dit tv. De henter og bringer og stiller låne-tv til rådighed.... Der er ikke noget at være nervøs for. denne garanti gælder i alle de nordiske lande når man har indsendt sin PDP+ tilmelding.

Men har man kr. 5.000,- ekstra der ligger og brænder i lommen, så er det da helt i orden at hjælpe den trængende danske økonomi ;)
Af richthofen
Modtog mit 5090H TV igår og alt er iorden.

Min forsending lignede (selvfølgelig) præcis det som man kan se på Tobster's garage billed. Og chafføren var venlig at hjælpe mig med at bære TV'et op på 2 sal.

Endvidere skal man ikke være afskrækket af at købe i Sverige. I hvertfald ikke fra Fyndborsen.se. Jeg er generelt blevet behandlet fint og kan kun anbefale at handle hos dem.

Og hold da op det er ren fryd det TV! 8)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8