Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af zomp
Hej,

Jeg har næsten besluttet mig for at købe en Samsung T260HD (prisforskel til T260 ca. 100,-)

Men inden jeg bestiller ville jeg lige høre om det var et godt køb, eller jeg skal kaste de 3100,- efter noget andet?

Den skal primært bruges til AVI, surf og strategispil (dvs. kun for at få stik/muligheder med jeg kigger på HD version, evt. inputlag ift. T260 ikke noget problem, eller?)

mvh Kasper
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg tror ikke input lag er forskelligt for HD og ikke-HD versionen.

Umiddelbart virker det som en fin skærm til disse behov, hvert fald hvis den performer ligesom T220 som vi tidligere har anmeldt.
Men igen, det er en TN baseret skærm, som den præsterer ikke det flotteste billede på markedet. Det er primært rettet mod multimedia brug - som du jo også sigter efter.
Af muttleydk
"Jeg tror ikke input lag er forskelligt for HD og ikke-HD versionen. "

Det er den i hvert fald på 22" versionerne.. HD-versionen er ca. 30ms. langsommere end ikke-HD-versionen..

T220 = 20ms. i gennemsnit
T220HD = 50ms. i gennemsnit

Er for træt til at finde de 700.000 forum posts der findes, men google er din ven.. Dog fandt jeg aldrig ud af hvorfor den dog var så meget langsommere, men måske det skyldes en hardware buffer for at gøre TV-visning mere flydende.. ved ikke, ren gæt.. men uanset hvad, ville jeg aldrig købe HD-versionen med mindre jeg absolut skulle bruge den som TV og ikke kunne bruge en ekstern TV-tuner..
Af zomp
"...men uanset hvad, ville jeg aldrig købe HD-versionen med mindre jeg absolut skulle bruge den som TV og ikke kunne bruge en ekstern TV-tuner.."

OK, men er det ikke fordi du spiller fps spil?

Jeg tror du har ret i at inputlag er 'større' på HD versionen - men jeg tror/håber altså at det ikke betyder noget til mit brug af skærmen!

Derfor jeg søger lidt hjælp!

Den dynamiske kontrast er 10.000 vs 20.000 - men tror ikke reelt der er nogen forskel på de to skærme!

Er der noget andet til 2500-3500,- jeg kan kigge på? vil gerne have de 1920x1200 og den skal være flad! 24" kan måske godt bruges.

mvh Kasper
Af Rambo
Nu skal man jo heller ikke kun kigge efter HD udgaven pga TV men pga dens tilslutningsmuligheder bag på samt at den viser 1 -1 når man tilslutter konsoller, hvilket er noget der ikke er i "standard" udgaven, den vil nemlig trække billedet