Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Min 2år gamle samsung skærm er ved at lide døden (ved en forhammer)så for at få mere plads etc vil jeg have en TFT skærm denne gang til at suplementere min 17" crt skærm. Min første tanke var jeg nupper da "bare" en 19", men til min store overaskelse kan man ikke få en 19" der understøtter 1600x1200 hvilket er min "arbejds opløsning". Hvordan kan det være?

Sad på arbejdet og kikkede på en 19" tft skærm med en opløsning på 1280x1024. Umidlbart vil jeg sige det er for stort og for "grumset" er det mig det er galdt med?

pointen er engtligt at jeg nu har fundet 2 20" skærme i stedet der understøtter 1600x1200 dog lidt dyre men vi sender bare en regning :D. Men jeg er slet ikke inde i fladskærme da det har været for "ubruglige" før nu.

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=185341

http://www.viewsonic.com/products/deskt ... /#features
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=171259

Skal måske lige siges at jeg skal bruge den kommende skærm til hendholdshvis at kode på og diverse andre opgaver som at surfe lege med billeder spille lidt etc lave mad måske :D

Så jeg vil være meget beærget over at få en guidene hånd i denn TFT jungle og kom gerne med bedere forslag hvis i har nogen der presser på. :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Sad på arbejdet og kikkede på en 19" tft skærm med en opløsning på 1280x1024. Umidlbart vil jeg sige det er for stort og for "grumset" er det mig det er galdt med?
Nej det vil jeg bestemt ikke mene det er :) Det er i høj grad en smagssag eller nok nærmere en vanesag. Men hvis du kræver opløsningen 1600x1200 så skal du ganske rigtig op i 20 eller 21 tommer.

Jeg vil lige give en indskydelse til dit første bud. Jeg har netop modtaget L2000C i dag og vil prøve at færdiggøre anmeldelsen hurtigst muligt. Det har været lidt sløvt med anmeldelser her på Flatpanels den seneste tid, men det nye design og et serverskift krævede en del opmærksomhed. Men nu er vi stærkt tilbage ;)
Nu ved jeg ikke hvor meget indkøbet haster, men jeg skulle have testen klar allersenest i starten af næste uge.

ViewSonic skærmen har jeg desværre ikke erfaring med, og har kun hørt meget lidt om den.

For lige at forstå dit behov helt korrekt, så skal skærmen altså fortrinsvis bruges som kogeplade? Nej spøg til side :) Hvor seriøst er dit arbejde med billeder? Snakker vi decideret grafisk arbejde eller er skærmen primært til kodning og opgaver?
Af maxt
Havde regnet med engtligt at købe den her omkrind den første, men glæder mig da til at se anmeldelsen.
Hovedsaglig snakker vi om arbejde med "text" sidde jo tit og læser diverse Ebooks mm eller koder. jeg vil tro det jeg kalder at lege lidt med billeder, svare vel til det du laver i paint at jeg så bruge the gimp til det er vel en anden sag :). Det hænder da også jeg spiller nexuiz eller andet også ville det jo være træls med "en del" ghosting? eller hvad i nu kalder det :S.
syndtes det er lidt mærkligt for jeg kan slet ikke finde den LG skærm på deres egen side
http://www.lge.com/products/model/list/ ... y_50.jhtml
maxt skrev:Min 2år gamle samsung skærm er ved at lide døden (ved en forhammer)så for at få mere plads etc vil jeg have en TFT skærm denne gang til at suplementere min 17" crt skærm. Min første tanke var jeg nupper da "bare" en 19", men til min store overaskelse kan man ikke få en 19" der understøtter 1600x1200 hvilket er min "arbejds opløsning". Hvordan kan det være?
Vi vil gerne se billeder, lidt meningsløs destruktion tager man aldrig skade af.

med hensyn til 1600x1200 vil jeg sige at jeg selv har kørt med den opløsning, både på en 17" trinitron skærm og på en "almindelig" 19" skærm og jeg vil sige at jeg i starten var helt vil med at køre 1600x1200, men efter jeg har skiftet til 1280x1024 så går jeg ikke tilbage, det er meget mere behageligt at skrive og læse i den opløsning, og hvis du skal bruge spil så ser 1280x1024 med 2x AA bedre ud end 1600x1200 uden AA, og man kan knab nok se AA'en i 1600x1200.
Det eneste punkt hvor jeg har brugt 1600x1200 opløsning var da jeg skulle lave nogle 2 meter høje plakater i Photoshop, der fik jeg brug for at kunne se så meget på skærmen som overhovedet muligt.

Men det er selvfølgelig bare mine erfaringer ;)