Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ugp
Hey

Jeg er på udkig efter et nyt tv. Mine behov er følgende: Skal være god til "normalt" tv-signal (dvs analog), blu-ray, dvd, spil på PS3. Skærmen skal være på 40-42".

Jeg kommer til at sidde cirka 3m fra skærmen. Jeg har sorround jeg kan sætte til, så lyden fra tv'et behøves ikke at være speciel god.

Designet er selvf. meget subjektivt, men et flot forholdsvis tyndt (skærmen) stilrent design.

Jeg har haft kig på philips 9000 serie (Den der bla. er blevet anmeldt), Samsung 796, og panasonic pz-800(evt. de nye pana G10 og bliver V10 kun kun i 50"?)

Hvad skal jeg vælge, prisen må helst ikke overskride 20.000 og er villig til at vente en måned?
Brugeravatar
Af kthomsen
Generelt vil jeg sige det er en skam at sende et analogt tv-signal gennem et tv til 20K!!
Men ok, hvis du kun bruger det til PS3 og BlueRay.....men så bliver det godt nok en underlig fornemmelse at se TV, selv med en skærm til 20K.

Men tag og vent til et par af de nye panasonic skærme er blevet solgt og refereret til her på siten!
Af ugp
Nu er det også mit udgangspunkt, det skal nok blive ændret senere hen. ;)
Brugeravatar
Af kthomsen
ugp skrev:Nu er det også mit udgangspunkt, det skal nok blive ændret senere hen. ;)
Jamen jeg ville selv helt klart vente til der har været et par der har fortalt om de nye Panasonic skærme. Indtil videre har de det seneste stykke tid kun været slået på billedkvalitetssiden af Pioneer. Pioneer lukker efter al sansynlighed desværre deres produktion ned. Så de nye Panasonic skærme der kommer i løbet af de næste par uger, er ventet med stor spænding!
Af sketchpad
Hvis jeg var dig - ville jeg kaste mig over et Pioneer Plasma 5090...og en YouSee HD harddisk Boks, så ville underholdningen være hjemme i særklasse.
Af lennon
sketchpad skrev:Hvis jeg var dig - ville jeg kaste mig over et Pioneer Plasma 5090...og en YouSee HD harddisk Boks, så ville underholdningen være hjemme i særklasse.
Hvis du vægter ultimativ billedkvalitet højt, - så er Pioneers produkter bare SÅ meget bedre end alt andet . Og 3 meters afstand kan godt bære en 50", men absolut bedst med digitalt signal .
Af ugp
Kthomsen: Ja, glæder mig også til at høre mere til de skærme fra Panasonic, ved du om V10 kun kommer i en str. nemlig 50"? Synes nemlig den har et rigtig fedt design.

Sketchpad:
Har også haft kig på den Pioneer, synes bare 50" virker af meget, synes som udgangspunkt at min stue ikke er stor nok, men har svært ved at finde ud af hvor stor den vil være kontra helheden.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
LX5090 - ingen tvivl om det. Min stue er også alt for lille til dette TV, men hvis man vægter billedkvalitet højt, så er det ligemeget... Det fås ikke bedre pt.
Af sketchpad
Hvis du først er ude i 42" så gør 50" ikke den vilde forskel,
du ser billedet - bedre - ja, du må huske på at det er
jo ikke "Standard-Definition" du smider op i 50", du
får i værste fald upscaled-SD og i beste fald HD i en
opløsning der passer 50" perfekt, jeg sidder selv 2 meter
væk fra mit LG 50PG6000 50" Plasma TV og det ser altså
smukt ud, man ser ikke pixlerne, kun et perfekt billede
såfremt signalet er der.
Af ugp
sketchpad:
Okay, må lige tænke over det ang. 42" kontra 50". Men den Yousee boks er et must? Man kan vel godt klare sig med analog til start eller er kvaliteten så ringe?

Jeg skal også have et vægbeslag, så skal have drejearm, er der noget der kan anbefales? Hvilke steder er billige og gode vedr. køb af tv og vægbeslag?

Men jeg vil lige se hvad Panasonic kommer til at tilbyde. I ved ikke om det V10 kun kom i 50" eller også i mindre?
Af lennon
ugp skrev:sketchpad:
Okay, må lige tænke over det ang. 42" kontra 50". Men den Yousee boks er et must? Man kan vel godt klare sig med analog til start eller er kvaliteten så ringe?

Jeg skal også have et vægbeslag, så skal have drejearm, er der noget der kan anbefales? Hvilke steder er billige og gode vedr. køb af tv og vægbeslag?

Men jeg vil lige se hvad Panasonic kommer til at tilbyde. I ved ikke om det V10 kun kom i 50" eller også i mindre?
Det analoge antennesignal svinger så meget i kvalitet alt efter lokation, - at det er umuligt,at svare generelt på. Men de bedstet digitale udsendelser har til gengæld en kvalitet, som er fuldt på højde med DVD, - så kan du jo selv bedømme . .
Brugeravatar
Af Tech2007
Jeg ville helt klart købe en Pioneer skærm, ingen tvivl om det. Køber du en 9G, så får du virkelig elite billedkvalitet. ;)

Tror ikke på, at Panasonic's kommende 2009 topmodel slår Pioneer 9G, når vi snakker billedkvalitet.

Selv Pioneers sidste generations Plasma skærme (8G), har bedre billedkvalitet end Panasonic's nuværende 800-series.
Af sketchpad
Når du først kommer op i 40" og over - så er standard
analog signal - virkelig - ringe.

Specielt hvis du er vandt til et alm. analog tv (f.eks et
28" crt billedrørs-tv) så vil det faktisk se langt værre
ud end du nogensinde har set det.

Det skyldes at du for første gang får se hvor ringe
billedet egentlig er, og at det ikke blot drukner i
en omgang analog anti-aliasing (bløde overganger der
i bund og grund skyldes lys strålen fra crt-kanonen og
fosforet i blanding på dit billedrør)...

Fra nu af er alle "pixler" du ser på skærmen "ægte..."
dvs. hvis der udsendes en opløsning på 1280x768/1366x768
så er det PIXEL for PIXEL..og ikke noget blandet
antialiasing-juks....medmindre tv stationen er alm
SD...hvilket på det bedste er alm. DVD opløsning
som Lennon er inde på.

Jeg håber det lød noglelunde "menneskelig", den tekniske
version er noget mere kompliceret ;)
Af ugp
Okay, det lyder som om jeg skal ha anskaffet mig den boks :)

Kan du/i svare på nogen af mine andre spørgsmål: vægbeslag med drejearm, hvilken butik og om den V10 kun kom i 50"?