Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Er helt vild med konceptet i 42PES0001H hvor der er en tilslutnings hub, så det bliver helt sikkert den fladskærm jeg vælger.

Hva med ambilight som 42PFL9803H modellen har, er det noget man kan leve uden?

Har nemlig ikke selv erfaring med ambilight, så jeg ved jo ikke hvad jeg går glip af.

Hvad er jeres erfaring med ambilight, kan man undvære når man først har haft det?

På forhånd tak - Lukasiewicz
Senest rettet af Lukasiewicz 15 feb 2009, 16:38, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der kommer en anmeldelse af 9803H i morgen her på siden. Ambilight er ikke noget man ikke kan leve uden, i min mening. Hvis man blot benytter det med stationært lys, så er effekten udmærket, men jeg er ikke vild med de skiftende farver. Og hvis man vil have stationære farver, så kunne man nok have nøjes med en LED liste til at klistre bagpå TVet...
Lukasiewicz skrev:Hej

Er helt vild med konceptet i 42PES0001H hvor der er en tilslutnings hub, så det bliver helt sikkert den fladskærm jeg vælger.

Hva med ambilight som 42PFL9803H modellen har, er det noget man kan leve uden?

Har nemlig ikke selv erfaring med ambilight, så jeg ved jo ikke hvad jeg går glip af.

Hvad er jeres erfaring med ambilight, kan man undvære når man først har haft det?

På forhånd tak - Lukasiewicz
Nogle elsker Ambilight, andre ikke. Det vil altid være en smagssag. Det er kun dig som kan tage stilling til det. Jeg kender dog flere, som er vilde med Ambilight, og føler der mangler noget, når det er slukket.

Ummidelbart giver Ambilight opfattelsen af bedre kontrast på skærmen, da Ambilight pusler med dine øjne, og får de mørke områder til at fremstå mørkere, imens de lyse områder fremstår lysere. Samtidig kan det give opfattelsen af et roligere og mere konstant billede.

42PFL9803H har ikke kun Ambilight, men er også en LED-baseret skærm, som betyder væsentligt bedre kontrast, bedre farvegengivelse, og et mindre strømforbrug. Skærmen er efter min mening, den billedmæssige bedste skærm fra Philips.
Af molln
Jeg kan blot tilføje at Elgiganten på Fisketorvet (Kbh) solgte 42PFL9803H til 14995,-. Jeg ved ikke om de har flere tilbage, men jeg var ihvertfald ude og købe et til mig selv i sidste uge....