Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg sidder med en dirrende finger på "KØB" knappen for at erhverve mig et Samsung PS-50A766, men jeg har ikke set nogle seriøse tests eller anbefalinger af det.

Er der nogen i dette herlige forum, som kender noget til modellen? Er det på højde med Panasonics PZ80/PZ85'ere? (Jeg havde planlagt at købe 50PZ80, men chefen i huset nedlagde veto mod PZ80, da hun synes det ikke er pænt med det sølvfarvede plastic under skærmen. *Suk*)

Mit behov er film (DVD/Blueray), YouSee Digital boks med HD-pakken og Wii/PS3. Lyden kører over hifi-anlæg, så lyden i skærmen er uden betydning.

Alle fornuftige kommentarer og anbefalinger er meget velkomne ;;)
Af TYBO
Vent til de nye panasonic kommer om ca. 1-2 uger.
PZ80 har ikke DVB-C tuner og på Samsungen kan man ikke selv bestemme hvor de digitale kanaler skal være.

Begge 2 ting der pisser en af i dagligdagen
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvorfor bekymre sig om DVB-C tunere når man har Yousee HD boksen? Jeg ville helt klart satse på PZ80 frem for Samsungs LCD TV.
Af Il Clinte
yakken skrev:Hvorfor bekymre sig om DVB-C tunere når man har Yousee HD boksen? Jeg ville helt klart satse på PZ80 frem for Samsungs LCD TV.
Kunne ikke drømme om LCD! PS-50A766 er et plasma!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
My bad - jeg læste ikke dit første indlæg godt nok åbenbart. Jeg synes bestemt ikke man skal rynke på næsen af Samsungs plasma-modeller. Om de kan nå helt op på siden af Panasonnics er lidt tvivlsomt (i hvert fald på de modeller jeg har set), men designet er en hel del kønnere, hvilket også kan have en ret stor impact på den endelige beslutning.
Af Il Clinte
yakken skrev:My bad - jeg læste ikke dit første indlæg godt nok åbenbart. Jeg synes bestemt ikke man skal rynke på næsen af Samsungs plasma-modeller. Om de kan nå helt op på siden af Panasonnics er lidt tvivlsomt (i hvert fald på de modeller jeg har set), men designet er en hel del kønnere, hvilket også kan have en ret stor impact på den endelige beslutning.
Bare i orden. Jeg havde et Samsung 42Q96 som jeg egentlig var meget glad for, og ja, Samsungs design er lidt pænere synes jeg.

Men finde nogen som har et PS-50A766 er ikke let :((
Af Il Clinte
JKay skrev:Et rigtigt fedt TV: Jeg har set det live! Køb det i Sverige, der er penge at spare! (Set til 11086,70 DKK). Det eneste jeg ikke ved er hvor meget blæserne de larmer..

Reviews:
http://reviews.cnet.co.uk/televisions/0 ... 289,00.htm

http://www.trustedreviews.com/tvs/revie ... PS50A756-5 0in-Plasma-TV/p1
Tak JKay! Det ser jo ikke så tosset ud! Jeg tror jeg springer ud i det. Hvis blæserne larmer må vi jo bare skrue lidt op 8)

Jeg har også luret lidt øst for sundet. Den svenske Lira gør det attraktivt at shoppe hos vores naboer.

Jeg skal nok vende tilbage med en mini-anmeldelse hvis jeg køber!