Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Flatpanels

Jeg købte først en Samsung 2443BW, den summede når brightness var under 100 og det var jeg træt af. Den røg så tilbage til forhandler, og så købte jeg en Samsung T220. Den summer så når brightness er under 80. Er ved at være ret træt af det hele nu, og så var det jeg ville høre om jeg ikk bare kan sætte instillingerne for brightness, kontrast og farverne inde i grafikkort softwaren, istedet for skærmens egen? Har hørt man ikke skal gøre det, men hvorfor ikke lige det? Det eliminerer summen ihvertfald.

På forhånd tak.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Dit grafikkort kan ikke justere brightness på andre måder end at gøre alle farver mørkere - den kan ikke justere lysstyrken direkte i skærmen. Når du skruer på brightness på skærmen, så justerer du typisk også baggrundsbelysningen, hvilket ikke påvirker de flydende krystallers bevægelse.

Umiddelbart ville jeg anbefale dig at returnere skærmen og satse på noget andet end Samsung. Jeg har desværre hørt om flere tilfælde hvor netop Samsungs skærme havde den famøse summelyd.
Af Fodlisten
Ok. Jeg lagde også lige mærke til at spil var ufattelig sort/mørk så det ikke var spilbart..

Skærmen må nok tilbage så. Kan ellers rigtig godt lide designet på den, men det er uacceptabelt at en skærm står og hyler sådan. (faktisk det samme med min tv fladskærm samsung 32" M86, men der sidder man trods alt i noget større afstand fra summen.)

Det der er min største gåde, er hvorfor man ikke udvikler skærmene så de ikke summer? Det er der jo ingen der bryder sig om.
Af sketchpad
Sjovt...jeg har lige netop en billig 24" Samsung SyncMaster 245b, og den larmer overhovedet ikke, selv ikke ved lav
baggrundsbelysning (på 0).

Men Yakken har ret, du kan ikke indstille baggrundsbelysningen via dine windows settings, det skal du gøre på selve monitoren.

Min Samsung har noget der hedder "Magic-Bright", og den
"special-menu" kan du frembringe ved at trykke "pil-ned"

Der kan du enten vælge profiler eller oprette dine helt
egne profiler (som et TV...faktisk) for. f.eks text, surfning
, gaming etc...

Prøv det - hvis det virker på din Samsung.