Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jbroendum
richthofen skrev: jbroendum jeg skal have mit TV op til 2 sal. Er der problemer i at få det derop - skal der være 2 til det for sikkerheds skyld?
Nu har jeg jo ikke set din fysiske statur ... muligvis bor der 2-3 3x34 flyttemænd inden i dig. Men for mit eget vedkommende havde det været helt umuligt at slæbe det op i lejligheden alene. Det er en rimelig uhåntérlig kasse det kommer i.
Af Maibritt
Tak for respons yakken

Er dog lidt skeptisk overfor stue antenner da jeg har fået det indtryk at billedet ikke er lige så flot.

Ville være dejligt hvis nogle kunne be/afkræfte det?

Maibritt
yakken skrev:Der er efterhånden mange alternativer til antennebaserede løsninger, men du vil også kunne se DR1, DR2 og TV2 via en stueantenne. Til oktober kan du ydermere købe abonnement hos Boxer og se en række betalingskanaler via en stueantenne, forudsat at du har købt LX5090H og ikke LX5090 - sidstnævnte har ikke MPEG4 dekoder, så der skal der tilkøbes en ekstern dekoderboks for at bruge stueantennen til betalings-TV.

Hvis du ikke kan nøjes med DR1, DR2 og TV2, så kan du også se på internetbaseret TV, som udbydes af ret mange firmaer i dag. Jeg selv har i mit internetabonnement gratis internet-TV, men da vores lejlighed obligatorisk er koblet på fællesantennen, så bruger jeg det ikke. Det leveres igennem Perspektivbredbånd, men som sagt så findes der mange andre firmaer der tilbyder det samme.

Se mere her:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1229024676
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det afhænger jo af hvor godt et "udsyn" din stueantenne får. Signalstyrken vil spille en stor rolle på hvordan billedet bliver, men med digitale signaler vil du ikke få en gradvis nedgang i billedkvaliteten, såsom uskarpe billeder, men derimod meget håndgribelige udfald eller pixelfejl i billedet. Hvis signalet kan modtages i tilstrækkelig høj kvalitet, så vil det være ligeså godt som andre metoder.
Af Silenty
Lige en helt anden drejning på emnet, som jeg håber er okay.
Som sagt lukker Pioneer tv produktionen. Bliver det først i marts 2010? Eller forstår jeg det forkert?

Og lige en anden ting, hvad er forskellen på Pioneer PDP-LX5090D og Pioneer PDP-LX5090H ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, de lukker produktionen i marts næste år.

Forskellen er DVB-T og DVB-S med MPEG4, samt DLNA.
Af lennon
Silenty skrev:Dvs jeg faktisk sagtens kan købe en Pioneer PDP-LX5090D og virker uden problemet herhjemme? http://www.krishav.co.uk/store/prodView ... prodReview

Den settopboks jeg har, har nemlig DVB-C og DVB-T, så burde jeg jo ikke have nogen problemer vel?
I så fald er du uafhængig af den interne tuner - så ingen problemer.

Pundet er steget, og UK er dyr i fragt ! Har du checket Svenske priser ?
Af richthofen
jbroendum:

Nu er jeg jo et fysisk pragteksemplar og ud fra din besvarelse, kan jeg se at jeg bare skal tage kassen under armen og bære den op. Keine probleme.... :D

yakken:

Angående stueantenner er der så en bestemt god antenne du kan anbefale til DVB-T?

Så har jeg sgu modtaget Kollinummeret. En god weekend er på vej. :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har desværre begrænset erfaring med stueantenner til DVB-T (da vi selv har haft kabel-TV de sidste 7 år), så jeg kan ikke gøre andet end at pege dig i retning af en netbutik - men det kan du nok også selv finde hvis du blot søger på nettet efter "DVB-T antenne", så dér er jeg nok ikke behjælpelig alligevel.
Af Maibritt
hmf.. har lige opdaget at der ikke er DBV-C tuner i mit nye 5090H, vil det sige at jeg ikke kan komme på Kabel tv? :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Med risiko for at lyde som en smart-ass, så burde det altså ikke komme bag på dig. Det er først og fremmest beskrevet i vores anmeldelse:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1221028254
men derudover, så er det også opgivet her i tråden at TVet kun har DVB-T o DVB-S ;)

Du kan se alm. analogt kabel-TV, da TVet selvfølgelig har en analog PAL tuner. Du kan dog ikke dekode DVB-C (hverken MPEG2/4). Hvis du vil have digitalt kabel-TV, så skal du have en ekstern boks.
Af Maibritt
hehe ja det gjorde jeg nok, hvad hedder og koster sådan en boks?
Af Silenty
lennon skrev:
Silenty skrev:Dvs jeg faktisk sagtens kan købe en Pioneer PDP-LX5090D og virker uden problemet herhjemme? http://www.krishav.co.uk/store/prodView ... prodReview

Den settopboks jeg har, har nemlig DVB-C og DVB-T, så burde jeg jo ikke have nogen problemer vel?
I så fald er du uafhængig af den interne tuner - så ingen problemer.

Pundet er steget, og UK er dyr i fragt ! Har du checket Svenske priser ?
Regner nok med at tage H modellen alligevel, skal bare lige skrabe penge sammen.. Troede jo bare den var ved at gå ud af produktion men siden de først stopper i 2010 så har jeg nok tid til at skaffe pengene ;)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8