Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af steffapop
Hvilket HDMI kabel vil i anbefale? Skal bruge det fra min ps3 til mit nye PX80 :-)

Synes det er lidt en jungle, så ville lige høre jeres mening. Tak!
Af steffapop
Tusind tak, det bestiller jeg med det samme :-)

Der er måske ikke den store forskel på et kabel på 100 kr. til et kabel på 500 kr?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Med digitale kabler kommer signalet enten igennem uden at du ser fejl eller også gør det ikke. Hvis du først har fået en billede på din skærm og lyden også er med, så vinder du intet ved at købe et dyrere kabel. Der er ikke noget der hedder "et godt 1-tal eller 0".

Edit:
Det kabel er fint. Din skærm understøtter kun 720p, så der skulle ikke være nogen problemer. Officielt så understøtter kablet dog ikke 1080p, så hvis du ikke kan få ført 1080p24 igennem kablet, så har du købt det for billigt - jeg opfordrede dig til at vælge et der var HDMI 1.3 kompatibelt og det er den der ikke. Der skulle du én kvalitet højere op...
Af steffapop
Jeg siger mange tak for den hurtige og brugbare hjælp (B
Af steffapop
Jeg har lige prøvet og skrive til dem, om de kan ændre ordren til det kabel istedet hvis jeg betaler differencen - ellers må jeg jo 'nøjes' indtil jeg får købt det en tand bedre. Det er heldigvis ikke så dyrt :-)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Som sagt, så er det slet slet ikke sikkert at det er noget problem uanset hvad. På 1 m er der ikke ret meget der kan gå galt og kablet skal være ret dårligt for at det ikke understøtter 1080p. Producenten vil blot kun garantere 720p for det pågældende kabel.
Af steffapop
Ja okay. Uanset hvad går det nok! Tak :D