Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Obbe
Hej, er ny herinde så vil da lige benytte lejlighed til at sige hej til jer allesammen :)

jeg står og vil skifte mit gamle CRT fjernsyn ud med en fladskærm. Da jeg synes det er en jungle at finde rundt i håber jeg i kan hjælpe mig :)..

Jeg ved ikke om det skal være et LCD eller Plasma, så jeg er åben overfor alt. Det skal minumum være et 40". Jeg går efter et med full hd, hvis det overhoved er nødvendig :S.. Ydermere vil jeg koble mit anlæg til det, så det skal have noget optisk lydudgang. Jeg vil selvfølgelig bruge skærmen til at fjernsyn på, men vil også have mit HTCP tilkoblet, og se film og ligende derfra. Håber i kan komme med nogle gode bud på nogle skærme. Jeg går ikke efter det sidst nye til 30.000, ej heller det billigste crap til 3.000 kr, så kvalitet skal det være :)

Håber i kan hjælpe, og håber jeg er kommet med nok information, til i kan hjælpe mig. Skriv hvis der mangler noget :)

Hilsen Peter
Af Obbe
det har jeg også kigget lidt på. men synes det er nogle ret dyre skærme, og måske er det mere i high end afdelingen? Men hvis det er 10.000 der skal slippes for et fornuftigt fjernsyn, må jeg jo gøre det. Havde dog håbet på det kunne gøres lidt billigere. Og som sagt, går jeg ikke efter det vildeste, og nyeste.

Desuden vil jeg også gerne høre andre brugeres erfaringer og køb
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Panasonic Px80, som er på listen, kan fås til 5500 kr. for en 37" version. Det er kan ikke gøres billigere eller bedre til prisen.
Af Obbe
det er rigtig ja!.. Jeg havde faktisk selv set lidt på TH 42PX80.. Men er det en god skærm? her tænker jeg på den ikke er Full-hd, men hvor meget har det at sige. Nogle sige det ingen betydning har op til omkring 40" og ande mener man godt kan se det. Men altså min ide er at jeg sidder mindst 3 meter fra skærmen, så hvordan vil effekten være?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nu er det ikke for at feje dig af, men den skærm er vel diskuteret i de første 50 tråde herinde efterhånden og vi har endda en anmeldelse af skærmen, som du kan læse.

Ved 3 meter skal du have en skærm på 76" for at du kan se detaljerne i et fuld HD display. Det har vi også en artikel om:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1184685511

Vi har artikler om lidt af hvert, så dér kan du også kigge lidt rundt:
http://www.flatpanels.dk/artikler.php
Af ReneBak
Hvis jeg var dig ville jeg overveje at vente en lille måneds tid til de Panasonic modeller kommer. De har Mpeg 4 og DVB-C tuner, men jeg ved ikke om det er nødvendigt for dig. Ellers er PX80 en god skærm til pengene.