Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af vandal
Hej

Vores antenneudbyder er A+.
Vi betalere et fast beløb om året til antenneforeningen.
Hvis jeg vil se de digitale kanaler (ca.25) på min fladskærm er det så ikke nok med et Ca modul med DVB-C, er ikke interesseret i at se betalingskanaler ?

Hvis ja, er det så underordnet hviket CA modul med DVB-C jeg så sætter i ?

På forhånd tak

Vandal
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er ikke en sevlfølge, at A+ benytter DVB-C. Jeg kan ikke finde nogen informationer om deres kabel-TV på deres hjemmeside, så du skal nok kontakte dem selv for at få afklaret hvilken type DVB tuner du har brug for.

Husk at CA modulet ikke i sig selv har nogen DVB tuner - det er kun er kortlæser. Dit TV skal altså have den nødvendige tuner indbygget på forhånd for, at det vil virke. Har det ikke det, så skal du have en ekstern boks tilsluttet.
Af gke
Du får det bedste svar, direkte fra din antenneudbyder. Men mit bud er, at du kun skal have en CA-modul og et programkort. Din udbyder har formentlig lejet sig ind på det digitale spejl hos enten yousee, stofa eller andre. Derfor skal din CA-modult passe til deres kodning. F.eks Viaccess til yousee for at se kanaler som f.eks tv3 og 3+ o.l.

Men igen - tjek med din udbyder, for det bedste råd.