Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Cali
Hej,

jeg er ny på forummet og har læst en hel del om bla. denne PX80 skærm (ja også om de andre), men som jeg kan se, har PX80 modellerne ikke MPEG4 dekoder indbygget. Hvad gør I så når vi når 2012 og de slukker for MPEG2 signalet?

1. Udskifter skærmen (er 3 år ikke kort levetid for et nyt fjernsyn)?

2. Håber på, at der er kommet prisbillige standalone MPEG4 dekodere, man kan tilslutte skærmen til?

Jeg synes ikke, jeg ar har kunnet finde svar på dette i de ellers meget gode artikler og indlæg jeg har set.
Af Cali
Tusind tak for svaret. Jeg kan godt se, at jeg skal ikke gøre mig større bekymringer omkring fremtiden - Andre vil løse problemet for mig inden da ;-)
Af Illgor
Ja, hvem ved om man måske hitter på noget helt 3., hehe...
Hov - vi faldt lige over denne her fantastiske ide at skifte til et nyt standart som er helt fantastisk osv osv...
Måske ikke, men 3 år er i hvert fald lang tid i teknologiverdenen at begynde at bekymre sig om. Du køber jo heller ikke en computer idag og spekulere om den evt kan tage en helt ny form for hd som måske er standart om 3 år...bare lige for at gøre eksemplet ekstremt!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg tilføjer også lige en kommentar: Der findes allerede eksterne MPEG4 kompatible bokse, som kan bruges på Boxers net. Man behøver ikke vente hent indtil oktober, men mon ikke der kommer nogen med indbygget HDD optager, så man får lidt mere ud af boksen?