Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Malene_Danmark
Jeg vil gerne have et fremtidsikret tv, altså et med mpeg4 koder. Og så vil jeg gerne have det hængende på væggen uden så mange andre dikedarer. (Vi bruger antenne til at modtage).
Derfor tænker jeg mit tv skal være med indbygget dvd-spiller, men det synes jeg ikke, jeg kan finde ret meget om her i forummet.
Er der nogen problemer med de indbyggede dvd-spillere?

Jeg vil MÆGTIG :) gerne have nogle anbefalinger på et tv med dvb-t tuner, mpeg4, indbygget dvd-spiller og 32".
Håber der er nogen der vil hjælpe!
Af Kratz
Hvis du vil have et fremtidssikret TV er der ikke megen mening i at inkludere en DVD afspiller. Det er jo allerede et forældet format ;)
Så ville det give bedre mening at inkludere en Blu-Ray afspiller.
Men helt alvorligt talt er der ikke noget der hedder fremtidssikring. Ingen ved hvad der kommer til at ske om et par måneder, for ikke at snakke om et par år.

For at vende tilbage til spørgsmålet mener jeg LG laver nogle TV med inbygget DVD afspiller. Jeg ved så ikke om de samtidig har MPEG4 dekoder. Samtidig havde Flatpanels for ikke så længe siden en nyhedsartikel om skærme med indbyggede Blu-Ray afspiller. Jeg kan desværre ikke huske hvilken producent det var, og man kan da også frygte de bliver lidt peprede i prisen ;;)
Af Malene_Danmark
Ja, du kan jo nok have ret, både med dvd- afspilleren og fremtidssikring generelt.
Min hentydning til fremtidssikring gik nu mest på, at jeg gerne vil undgå at stå om 2 år og alligevel skulle finde plads til en boks, for at kunne se tv på mit ny-indkøbte vidunder.
Drømmer bare om at kunne hænge en enhed på væggen og så IKKE ANDET. Ikke diverse afspillere og bokse oveni.
Jeg vil prøve at finde den artikel du taler om
Af Kratz
Hej Malene

Jeg har i mellemtiden fundet artiklen: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1231415867
Det viste sig at være Sharp. Der står desværre ikke om TV'et har MPEG4, men det vil jeg næsten forvente af sådan en nylancering. Samtidig skulle TV'et være tilgængelig i 32 tommer :)
Men jeg vil kraftigt anbefale du overvejer om det ikke bør være større. Man vender sig hurtigt til et større TV.
Af Kratz
Øv, jeg har vist været lidt for hurtig. Jeg kan ikke finde disse TV på Sharps hjemmeside.
I bedste fald bliver de introduceret senere i Danmark. I værste fald kommer modellerne slet ikke til Danmark :((
Af Kratz
Hej igen
En søgning på Hifipriser for TV på min 32 tommer med indbygget DVD afspiller giver følgende resultat: http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... ubmit.y=11
Jeg kender ikke rigtigt noget til Amitech og skal derfor ikke kunne udtale mig om kvaliteten af dem. TV'et fra Sharp kunne man godt overveje. Det er samtidig den eneste model med MPEG4. Til gengæld kan jeg godt have en mistanke om, at 'nogen' er løbet sur i specifikationerne da dette TV er blevet præsenteret på Hifipriser. Jeg kan i hvert fald ikke finde nærmere detaljer om denne påståede integrerede DVD-afspiller, heller ikke på Sharp's hjemmeside. Så det vil nok være smart at få afklaret med Sharp først.
Af Malene_Danmark
Hej Kratz
TAK for din søgning.
TVét fra sharp opfylder jo mine krav. Nemlig indbygget dvd og mpeg 4 dekoder.
Jeg gider ikke købe et tv, der kun har mpeg 2 dekoder, og så alligevel være nød til at sætte en eller anden ekstra boks op om 2 år

Jeg synes faktisk det sværeste er at lure om tv´et har den dekoder der duer til mpeg 4. Men det står jo klart og tydelig på det tv fra sharp du har fundet.

Men hvorfor mon de ikke skriver det? ;;) Er det mon fordi de gerne vil have solgt alle de tv der kun duer til mpeg 2?
Af Malene_Danmark
Du har da vidst ret, der er ikke dvd spiller i. Så er jeg desværre tilbage til nul ikke. Altså i min søgen efter et tv MED dvd-spiller og med mpeg4 koder....

JEg ender vel med at måtte indfinde min ben i en fysiks butik ::l

HVorfor mon det er så svært - man skulle tro der var andre der synes det var fikst... altså at man kun skal have en eneste enhed..
Måske er det pga størrelsen?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det nok nærmere pga. bøvlet ved en eventuel reparation - hvis DVDen går i stykker, så skal TVet jo med ind til forhandleren. Derudover så er DVD ikke specielt attraktivt i dag, da BluRay og andre HD kilder har vundet frem At implementere en DVD i et TV er lidt af et skud i foden.
Af Kratz
Jo, det ser desværre ud til, at vi er tilbage hvor vi startede.
Du kan godt finde TV under 32 tommer med DVD-afspiller, men disse har efter sigende ikke MPEG4. Eneste resultat der kommer frem ved søgning på TV med DVD og MPEG4 er nævnte Sharp model, som så ikke ser ud til at have DVD alligevel...
Mit bedste forslag er at kontakte Sharp. De ser ud til at være det mest seriøse bud på en producent der kan opfylde dine krav. Personligt ville jeg spørge til de annoncerede TV med integreret Blu-Ray, for det er da, må jeg indrømme, en elegant løsning O_O
Af Kratz
Og en vældig relevant pointe Yakken.
Jeg husker stadig mine forældres skrummel af et B&O TV med integreret video. Efter et par år gik videon så i stykker...
TV'et vejer noget der ligner 100 kg! Det blev aldrig repareret.
Af Malene_Danmark
yakken: det er også fint med mig om det er blue-ray, men det er stadig ikke lige sådan at finde, vel?

Kratz: Jeg må ringe til Sharp, det har du nok ret i.