Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dumbo^
Hey Flatpanels

Jeg er blevet sat til at finde et fladskærms tv til min fatter :)

Jeg har læst en masse om det, og prøvede at overtale ham til at købe px80, men han er meget stædig og han siger han vil have et tv der er fremtidssikret. Har kigget på Phillips 42pfl7403h er dette værd at gå efter?

Han har omkring 9k-10k at bruge af.
Tv'et skal kun bruges til fjernsyn (Kabelt-tv) dvd, og fra pc til computer...
Ikke noget spil osv.

Ved i hvad der er bedst her for tiden og som ikke koster de der 20000kr?
Og kan i eventuelt komme med nogen grund til hvorfor det skulle være LIGEMEGET at have mpeg4 dvb-c osv, så jeg eventuelt kunne overtale ham til px80 hvis det overhovedet er det rigtige at gøre^^

Skal lige siges han er meget glad for 100hz og lav ms osv :P

Håber i vil hjælpe :)
Af SorenAT
Jeg tror de fleste tv fra 10k og op efter er meget fremtidssikre. Nu det ikke noget jeg har den store forstand på. Men jeg er rimlig sikker på rigtig mange tv har teknologien som er fremtidssikker. Dog, hvis jeg skulle have glæde af et tv i længere af tid, ville jeg kigge på holdbarheden. :) Jeg vil tro det kan bedst betale sig,(med al den viden jeg har) at holde sig ved 10k.

Jeg vil tro Panasonic fjernsyn er de bedste til den pris. Jeg har dog ikke den store forstand på, men ud fra hvad jeg har læst.

Hvor tæt sidder han på tvet?
Hvad størrelse skal det mindst være?

Jeg har faktisk lige bestilt mit PX80, det skulle meget gerne komme her i morgen. Jeg vil lige tjekke det ud. Så kan det være, hvis fristen stadigvæk er der, jeg kan skrive mine erfaringer med dette tv. :)

-søren
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Med "fremtidssikker" menes der nok iht. de nye TV-signaler og HDTV. Det er bestemt ikke selvsagt at alle TV over 10.000 kr. kan klare dette uden tilslutning af eksterne bokse.

Det bedste billede fås ved at kombinere en ekstern digital TV modtager fra TV-udbyderen med et Panasonic TV ala PX80, PZ80 eller PZ85. Hvis din far ikke har planer om at købe digitalt TV, så kan han nøjes med TVet.

Vi har bragt en artikel der ret klart forklarer hvorfor du kan klare dig uden MPEG4 indbygget i TVet her:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1229024676

Når vi snakker om plasma-TV, så er lave "ms" og "100 Hz" uendeligt ligemeget - det er LCD termer.
Af MacDuster
Jeg vil gerne lige besvare med et forslag, men også låne tråden, for eftersom jeg selv er på udkig har jeg tjekket mange TV ud, men det her har jeg først lige set her i går - det er simpelthen et Samsung der er er på højde med Sony når vi snakker specs... Derfor undrer det mig faktisk jeg ik har set det før - men det er vel et godt TV til prisen, ik?

http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... Specs=true
Af dumbo^
SorenAT skrev:Jeg tror de fleste tv fra 10k og op efter er meget fremtidssikre. Nu det ikke noget jeg har den store forstand på. Men jeg er rimlig sikker på rigtig mange tv har teknologien som er fremtidssikker. Dog, hvis jeg skulle have glæde af et tv i længere af tid, ville jeg kigge på holdbarheden. :) Jeg vil tro det kan bedst betale sig,(med al den viden jeg har) at holde sig ved 10k.

Jeg vil tro Panasonic fjernsyn er de bedste til den pris. Jeg har dog ikke den store forstand på, men ud fra hvad jeg har læst.

Hvor tæt sidder han på tvet?
Hvad størrelse skal det mindst være?

Jeg har faktisk lige bestilt mit PX80, det skulle meget gerne komme her i morgen. Jeg vil lige tjekke det ud. Så kan det være, hvis fristen stadigvæk er der, jeg kan skrive mine erfaringer med dette tv. :)

-søren
Ja jeg må lige tjekke det ud osv med hensyn til hvor tæt han sidder osv.

Du må også meget gerne skrive dine erfaringer det ville være en stor hjælp!
Af dumbo^
yakken skrev:Med "fremtidssikker" menes der nok iht. de nye TV-signaler og HDTV. Det er bestemt ikke selvsagt at alle TV over 10.000 kr. kan klare dette uden tilslutning af eksterne bokse.

Det bedste billede fås ved at kombinere en ekstern digital TV modtager fra TV-udbyderen med et Panasonic TV ala PX80, PZ80 eller PZ85. Hvis din far ikke har planer om at købe digitalt TV, så kan han nøjes med TVet.

Vi har bragt en artikel der ret klart forklarer hvorfor du kan klare dig uden MPEG4 indbygget i TVet her:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1229024676

Når vi snakker om plasma-TV, så er lave "ms" og "100 Hz" uendeligt ligemeget - det er LCD termer.
Meget nyttig info. Tak! :)
Af Beaviz
yakken skrev:Når vi snakker om plasma-TV, så er lave "ms" og "100 Hz" uendeligt ligemeget - det er LCD termer.
Den med 100Hz må du vist lige æde igen. Der er immervæk ret stor forskel på et 50Hz plasma og et 100Hz. Men er dog også ret sikker på, at det var en tanketorsk fra din side. ;)

Jeg tvivler iøvrigt på, om man overhovedet kan købe 50Hz plasma i dag.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er ikke så meget en tanketorsk, som det ikke rigtigt er en af de parametre man bruger som salgsargument. Alle nye plasma-TV kører ved 100 Hz, men når man skriver "100 Hz" på skiltet i butikken, så er det typisk på LCD TVene hvor der rent faktisk tilføjes noget "ekstra" sammen med opdateringsfrekvensen.

Når nogen sætter sig i hovedet, at de vil have 100 Hz, så er det som regel ikke fordi de husker på CRT TVenes problemer, men fordi de har set en reklame for et LCD TV der kører ved 100 Hz. Så jeg vil stadig holde på at som buzz-word, så er 100 Hz ret ligemeget, da du jo ikke kan få plasma-TV uden.