Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Criss
Hey.
jeg har kigget efter skærme i meget lang tid nu. det er nok fordi jeg forventer for meget.
jeg vil gerne have en skærm som man kan spille på, bruger nogle timer om ugen på lidt cs, og andet sjov. derudover bruger jeg meget min computer til lektier, altså word.
jeg kunne godt tænke mig en skærm som ikke er kedelig at se på, og som evt. passer til resten af mine ting som er sorte.
jeg har kigget på samsungs 193p+ black. men den udgik, og da de så kom med 970p, viste det sig jo at den ikke kom i sort :(

derfor har jeg kigget lidt mere.
har kigget på LG's L1980Q, men jeg kan forstå at den ikke er så optimal til spil. og da jeg er ret kritisk, vil det går mig trist hvis jeg får en skærm hvor jeg skal kigge på slør heletiden.
derfor har jeg også kigget lidt på Viewsonic VX 922, men den egner sig ikke voldsomt til kontor brug, da den ikke kan justeres.

nogle som har et forslag?
og hvor stor er forskellen egentlig på L1980Q og 193p+ eller 970p?
Af Criss
hmm....
overvejer om jeg bare skal have en L1980Q... nogle som har erfaringer med den til spil? det er begrænset hvor meget jeg spiller... er ikke herdcore..
plz svar...
på forhånd tak :)
Af lance52
Du er ret kritisk siger du, og det skal man også være, når der skal investeres i nyt udstyr. For det første vil jeg fraråde dig at købe Viewsonic. De er ikke så gode som i gamle dage med deres Trinitron skærme. Samsung er ikke til at komme udenom, når det skal være kvalitet. Jeg vil faktisk råde dig til at købe samsnug 970P, selvom den ikke er sort. Du vil komme til at holde meget af den skærm. Ingen slår den og så har den en fed fod. Det er som med kvinder. Kærligheden skal komme indefra. Hilsen E.C.
Brugeravatar
Af azrael
Bare lige en hurtig bemærkning til Viewsonic. De har aldrig haft skærme med Trinitron-billedrør, men derimod en "efterligning" fra NEC-Mitsubishi kaldet Diamondtron. Synes heller ikke, at Viewsonic har været toppen inden for CRT-skærme.

I de "gode gamle dage" hvor vi alle havde CRTs havde jeg ofte mulighed for at samligne Viewsonics modeller (især i Professional serien) med Sonys produkter, og Sony vandt hver gang.

Det er lidt ironisk, at jeg p.t. sidder med en Viewsonic CRT (ja, jeg har ikke taget springet endnu :P), men det skyldes at der simpelthen ikke var bedre at få, da jeg skulle skifte min gamle Sony ud.

For at komme "on topic" igen, så ville jeg også kigge på hhv. Samsung- og LG-modeller, men jeg vil ikke formaste mig at komme med forslag. Det skulle da lige være at påpege at skærme med et TN display som regel er lidt hurtigere end S-IPS/PVA/MVA, der til gengæld har et bedre billede. Men det har du sikkert allerede læst andre steder.

Sjovt nok roses Viewsonic meget for deres VP191-skærm, som dog er svær at få længere. Efterfølgeren VP930 skulle være meget i samme stil, omend ikke helt så god. Den kan fås til ca. 3000 kroner. Jeg ved bare ikke om jeg turde købe Viewsonic igen, med de dårlige erfaringer jeg har med deres CRTs og supporten på dem.

Hilsen,
az
Af Criss
nu har jeg bestildt en LG L1980Q, så kan jeg altid bruge min fortrydelsesret:)
og hvis den ikke lever op til havd jeg vil ha. må det vel være en 970p + en sort spray dåse ;)
ej... bare lidt trist med en hvid skærm, når alt andet på bordet er sort.
men jeg skriver en gang i næste uge om jeg er blevet tilfreds..:) håber jeg sq.
Af Criss
nu er min L1980Q kommet hjem....
den er endnu flottere på mit bord end jeg havde regnet med. opfylder alle mine krav, på nær en død pixel :( .
så tror jeg benytter mig af returretten, og køber en ny skærm. for den er for lækker.
Af Lars-Erik
Criss skrev:må det vel være en 970p + en sort spray dåse ;)
Vet ikke om du har sett det. Men 970P selges nå i sort også (faktisk lavere pris enn den hvite).
Men nå har det jo dukket opp andre ting med den...
Af Criss
jeg har set det Lars-Erik.
men nu er det sådan at jeg har købt en anden skærm. desværre. :(
Af Ibzor
Kører skærmen uden problemer? For står selv og skal købe en og den LG lyder interessant.
Hvordan kører den i spil og generalt ved surfing og sådan?