Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af GhettoBird
Hej,

Jeg overvejer kraftigt at købe et Panasonic PZ85, men er selvfølgelig lidt tilbageholdende pga. den snarlige lancering af de nye modeller.

Er der nogen der ved hvilken model der kommer til at afløse PZ85´eren? Har set lidt på specs, men kan ikke helt gennemskue det.

mvh
Af nielssp
GhettoBird skrev:Hej,

Jeg overvejer kraftigt at købe et Panasonic PZ85, men er selvfølgelig lidt tilbageholdende pga. den snarlige lancering af de nye modeller.

Er der nogen der ved hvilken model der kommer til at afløse PZ85´eren? Har set lidt på specs, men kan ikke helt gennemskue det.

mvh
Jeg har fundet frem til en reference guide fra Panasonic som sammenligner modellerne fra 2008 og de kommende 2009 modeller og ifølge den erstattes PZ85 serien af G10 serien.
Jeg vil gerne uploade guiden til forummet, men ved ikke helt hvordan man gør.

Har iøvrigt selv lige købt PZ85 hos dustinhome.dk. Har 30 dages returret og hvis priserne, som præsenteres d. 23 er rigtig gode, så udnytter jeg måske min returret. Vil dog med det samme sige at billedet på PZ85 er superflot.
Af GhettoBird
Takker. HVis det lykkes med reference-guiden vil det være much appreciated.

Ventetiden på de nye modeller er dog en killer da lysten til at købe er pæn stor

:)
Af Ponduus
Priserne på de nye skærme vil jo være langt højere end priserne på de gamle. Den nye skærm som, svarer til PZ85, vil koste langt mere end PZ85 gør. Så er det det værd at vente? :)
Af Kratz
Fin oversigt!
Lidt sjovt der ikke er nogen efterfølger til PZ800?
Samtidig er det lidt svært at greje om om X1 eller U1 betragtes som den bedre serie?
Brugeravatar
Af SpRoX
EDIT: Jeg kigger mig lige for inden jeg poster igen... :s
Af Kratz
Den står ovenfor.
Ifølge oversigten er X1 efterfølgeren af PX80.
Af nielssp
Kratz skrev:Fin oversigt!
Lidt sjovt der ikke er nogen efterfølger til PZ800?
Samtidig er det lidt svært at greje om om X1 eller U1 betragtes som den bedre serie?
Jeg har læst lidt rundt omkring på nogle fora, og U1 serien er vist en slags "discount" serie ala PX8, som skal sælges i supermarkeder og lign.
Af Askov
Hehe det ser sku godt ud.
Håber bare man vælger det rette, da det er ved at være tid til at udskifte mit gamle MX7000.
Det er første gang der skal handles flad, så håber dette bliver godt.
Havde udtænkt mig en V10 i 50".
Kan godt li den der fulde glas skærm.
Det bliver spændende at se om man kan betale sig fra sådan en.
Men dejligt med sådan en oversigt.
Af Kratz
Jeg har også hele tiden sagt V serien er elegant, men det er der som altid meget delte meninger om ;)
Det er muligt U-serien skal være en discount serie. Det er bare sjovt man har valgt at køre den i 1080p i modsætning til X-serien, som kører i 720p.
Af nielssp
Kratz skrev: Det er muligt U-serien skal være en discount serie. Det er bare sjovt man har valgt at køre den i 1080p i modsætning til X-serien, som kører i 720p.
Hmm, ja det ser egentlig lidt mystisk ud. Det er da ikke særligt discount agtigt :o
Af GhettoBird
Hej nielssp,

Tak for hjælpen.

Til Ponduus: Du har formentlig ret, men det bliver spændende at se en vurdering af det reelle strømforbrug. Måske besparelsen på strøm kan retfærdiggøre købet af en af de nye modeller. Derudover får men jo også et bedre kontrast-forhold. Noget forbrugere jo netop, bl.a., har været villige til at betale mere for ved Pioneers produkter.
Brugeravatar
Af SpRoX
Der kommer vel flere specs på nye TV end dem man kan se på pics herover?

Altså fx tunere osv...