Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg skal kunne overføre billedet fra min PC til mit nye Samsung A796R2, som forhåbentligt kommer i næste uge.

Er der nogen der kender et billigt sted at købe et HDMI-DVI kabel?
Det skal kunne overføre signalet i 1080p og være ca 3 meter langt.

Og tillægsspørgsmål: mister man noget kvalitet ved at benytte et sådant kabel? Bør man i stedet skaffe et grafikkort med en HDMI udgang?
Af J2NK
Intet kvalitetstab, det er digital information der ikke ændres fra kilde til kilde.

Kablerne kan finde mange steder: http://www.pricerunner.dk/f/263/Kabler

Husk bare på at DVI ikke kan overføre audio, så der skal en ekstra ledning til det.
Af Morientes
Ok, tak for svaret.

Kan det betale sig at købe et af de dyre kabler eller er det ligeså godt med et billigt?
Af Corax
På 3 meter vil der ikke være nogen billedmæssigt forskel på et dyrt og billigt kabel.
Af Morientes
Ok...

Er der nogen af jer der forresten ved hvilket kabel man skal købe for at få billedet fra en PS3 over i 1080P?
Af sketchpad
En lille ting det kan være værdt at tænke over er...

...selv om HDMI kabler rent ud er Digitale og det ikke
drejer sig om et analogt signal der kan forstyrres på det vis vi kender det med interference etc...

...så har billige kabler ofte problemer med samlingerne
i stikkene, det er vigtig at stikkene er samlet ordentlig.

Men det justificerer selvsagt ikke HDMI kabel priser
på 300-500 kroner blot for en 2 meter kabel, det er overpris
der batter.

Man burde få en god ok kabel til 75-150 kroner vil jeg mene.
Af J2NK
Morientes: PS3 kan sende eller opkonventere alle spil via HDMI.
Af henrik4223
Enig i, at 3 meters kabel ikke kræver det store i kvaliteten - der er ingen grund til at ofre en bondegård.

Har selv købt et profigold, som var ret dyrt, men jeg bruger også 15 meter :-) Og ingen problemer med 1080p her via DVI->HDMI.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, over 10 m så begynder det at blive vigtigt at kablet ikke er for billigt, men ved 3 m, så kan du roligt vælge et normalt kabel fra eks. AV-cables.dk.