Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dd
Jeg overvejer at købe en blu-ray afspiller til mit px 80. Hvad skal jeg gå efter, og kan det betale sig at købe en ps3 i stedet, så jeg også får en spillekonsol med i købet ??
Af slakke
Jeg vil helt klart købe en PS3, hvis du køber fjernbetjeningen for du helt klart mere for pengene en ved at købe en "ren" Blu-ray afspiller
Jeg læste en test i Tænk og der kom den ind på en 2. plads kun overgået af en LG afspiller
Af dd
Hvis du køber fjernbetjeningen ??. Er det et valg man har, når man køber en ps3 ?
Af slakke
som udganspunkt skal du styre den med Controlleren, men du kan købe en fjernbetjening for et par hundrede der gør at den kan betjenes som en hvilken som helst anden afspiller, dog er den Bluetooth så du kan styre den fra et andet rum hvilket kan være rart hvis du også bruger den til Musik
Af Kratz
dd, hvis du gerne vil have en spillekonsol, så køb endelig en PS3. Den skulle være glimrende til formålet. Samtidig er det en fin Blue-Ray afspiller.
Er du derimod hovedsageligt interesseret i en Blue-Ray afspiller, er der efter min overbevisning bedre alternativer. Dertil bør du overveje det temmeligt voldsomme strømforbrug af PS3 i forhold til dedikerede afspillere.
Jeg har ikke læst artiklen i Tænk, men er godt blevet 'belært' om den af min bedre halvdel.
Nu har jeg ikke den store fidus til Tænk må jeg indrømme, og efter at have læst en artikel omhandlende medicin, hvor jeg med min baggrund kunne identificere flere klokkeklare fejl og direkte misinformation, mistede jeg respekten for dem fuldstændigt
Også her kan jeg kun stille mig undrende overfor resultatet, som står i klar kontrast til alle andre sammenlignende test af Blue-Ray afspillere jeg har set! Og det er vel at mærke hvad jeg vil betragte som anerkendte HIFI magasiner som må forventes at være eksperter på området. Jeg har i hvert fald større tiltro til deres resultater. I de test jeg har set kommer Panasonics og Sonys afspillere ud som bedste køb i kategorien 2.000 - 3.500 kr. I den dyrere ende ligger så Pioneer og Denon.
Af M-Sniper
Man skal også lige tage strømforbruget til betragtning..

Godt nok er en PS3 god til blueray
men den bruger altså også væsentlig mere strøm..

har du ikke i tankerne om at bruge den til også at spille på.. så vil jeg sige at en afspiller er bedre.

men jeg har tænkt på en ps3 ikke kun pga. blueray delen men mest pga. spille delen..

SES
Af Kasper KK
Ja en PS3 bruger tilsyneladende meget mere strøm end en BD-afspiller. Nu er jeg jo ikke ingeniør, men 8)

Folks filmbrug er forskelligt. Jeg selv ser max 2 DVD'er om ugen af 2 timers varighed (16 timer om måneden). En kWh koster ca 1,75 kr.

Hvad koster det at bruge PS3'en som DVD afspiller i en måned?

Jeg har læst mig frem til at max forbruget for en PS3 er 380 watt og kan ikke finde ud af om det er mindre ved filmafspilning

0,380 kW * 16 h * 1,75 kr. = ca en 10'er

Så selvom den bruger MEGET mere strøm end en vanlig afspiller er det jo ikke alverden ved almindeligt forbrug. Men når der så skal jammes GTA og Metal Gear døgnets resterende timer kan det jo godt blive dyrt :p

Mvh Kasper
Af slakke
Kratz skrev:dd, hvis du gerne vil have en spillekonsol, så køb endelig en PS3. Den skulle være glimrende til formålet. Samtidig er det en fin Blue-Ray afspiller.
Er du derimod hovedsageligt interesseret i en Blue-Ray afspiller, er der efter min overbevisning bedre alternativer. Dertil bør du overveje det temmeligt voldsomme strømforbrug af PS3 i forhold til dedikerede afspillere.
Jeg har ikke læst artiklen i Tænk, men er godt blevet 'belært' om den af min bedre halvdel.
Nu har jeg ikke den store fidus til Tænk må jeg indrømme, og efter at have læst en artikel omhandlende medicin, hvor jeg med min baggrund kunne identificere flere klokkeklare fejl og direkte misinformation, mistede jeg respekten for dem fuldstændigt
Også her kan jeg kun stille mig undrende overfor resultatet, som står i klar kontrast til alle andre sammenlignende test af Blue-Ray afspillere jeg har set! Og det er vel at mærke hvad jeg vil betragte som anerkendte HIFI magasiner som må forventes at være eksperter på området. Jeg har i hvert fald større tiltro til deres resultater. I de test jeg har set kommer Panasonics og Sonys afspillere ud som bedste køb i kategorien 2.000 - 3.500 kr. I den dyrere ende ligger så Pioneer og Denon.
det er sjovt nok du skriver om disse Hifi magasiner som har Panasonic og Sony som bedste køb, PS3 er jo sjovt nok Sony :)men lige meget hvordan du vender og drejer det var spørgsmålet om det kunnet betale sig at Købe en PS3 for derved at få en spille konsol også og hvad man end Tænker om Tænk (haha no pun intended) kan svaret jo kun være Ja
Af Kratz
Ja, burde nok have skrevet dedikerede Blue-Ray afspillere fra Sony (350 eller 550), for det var det jeg mente.
Af Kratz
Her er så hvad WhatHifi mener om Tænk og Tests Blue-Ray vinder:
http://whathifi.com/Review/LG-BD300/
Paradoksalt nok den afspiller som indtil videre har fået den dårligste karakter i deres testsektion.
Af cannavaro
Udover at PS3 er en fremragende Blu-Ray og spille maskine, har den jo også meget andet at byde på, hvor de dedikerede Blu-Ray maskine ikke kan være med. Den har som du sikkert ved, indbygget harddisk, så du reelt set kan smide alle dine billeder, musik, og videoer over på maskinen, og afspille dem derfra. Ret smart hvis du spørger mig. Udover dette, er det stadigvæk den hurtigste Blu-Ray maskine på markedet, men de nyere afspillere på markedet er skam også kommet ret godt med. Samtidig kan du gå på nettet, men det kræver nok lidt ekstra udstyr for at få noget godt ud af det. Det er bare 3 ud af mange ting, som du kan foretage dig, spørgsmålet er så bare, om det er noget som du vil benytte dig af. Prisforskellen er ikke særlig stor, men mulighederne i en PS3 i forhold til en dedikeret Blu-Ray afspiller er enorm.