Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa.
Jeg er ved at have sparret 10.000 Kr op til et nyt Fjernsyn, skal have skiftet mit gamle CTR skærm ud:).

Jeg er bare i tvivl om hvilet, som så mange andre! Jeg har kig på følgende:
Sony 40W4500, Samsung LE40A796R2, Samsung LE40A866S1 eller et PX80,PZ80,PZ85?
Kan se de fleste bruger her inde taler for Panasonics.
Men hvad er forskellen og hvad bør jeg vælge?
Jeg har Pt. den lille Kabel-Tv pakke fra Yousee, og en PS3, intet andet.

Søger gode råd, hvis jeg køber et Panasonic, skal jeg så ud og købe ny tuner?
Det jeg hælder mest til er LCD da det er mere strømbesparrende.
Af Ponduus
Hvis du udelukkende ser tv gennem din Yousee pakke, og hvis du har en boks, så behøver du ingen ekstra tuner.

Der er ingen tvivl om, at Panasonics tv leverer den bedste billedkvalitet. Det er så bare op til dig selv og vurdere om du har brug for full-hd (PZ-serien) eller ej (PX80)

Angående strømforbrug så er der ikke ret stor forkel på det totale strømforbrug mellem en LCD skærm og en plasma. Problemet ligger i at plasma producenter opgiver en plasmaskærms peek-forbrug. En plasma skærm bruger mere strøm jo lysere et billede den skal vise, og mindre strøm ved mørke billeder. En LCD skærm har et konstant forbrug.
Af onetime
Ponduus skrev:Hvis du udelukkende ser tv gennem din Yousee pakke, og hvis du har en boks, så behøver du ingen ekstra tuner.

Der er ingen tvivl om, at Panasonics tv leverer den bedste billedkvalitet. Det er så bare op til dig selv og vurdere om du har brug for full-hd (PZ-serien) eller ej (PX80)

Angående strømforbrug så er der ikke ret stor forkel på det totale strømforbrug mellem en LCD skærm og en plasma. Problemet ligger i at plasma producenter opgiver en plasmaskærms peek-forbrug. En plasma skærm bruger mere strøm jo lysere et billede den skal vise, og mindre strøm ved mørke billeder. En LCD skærm har et konstant forbrug.
Tak for svaret. Jeg har ingen tunerbox, så sådan en skal jeg også ud og have! Men du vil anbefale PZ-Serien? hvilken model 85?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis du søger lidt i forum, så kan du finde utallige tråde om PZ80 og PZ85 (søg på begge navne i samme søgestreng). Forskellene er små og billedkvaliteten er den samme.
Af Callek
Jeg overvejer at invistere i px81 modellen fra Panasonic. Men kan her læse at PX modellerne kun er HD-ready mens PZ modellerne er full HD?

Hvis dette er korrekt så har forhandleren her skrevet forkert vedr. PX81 modellen da de skriver den er full HD: "Forkæl dine sanser med Full HD G11 plasmaskærmen" - http://www.pixmania.com/dk/dk/1443945/a ... M5MTc3MzQ7

Nogen der kan hjælpe mig med om det er full HD eller ej?
Af lennon
Callek skrev:Jeg overvejer at invistere i px81 modellen fra Panasonic. Men kan her læse at PX modellerne kun er HD-ready mens PZ modellerne er full HD?

Hvis dette er korrekt så har forhandleren her skrevet forkert vedr. PX81 modellen da de skriver den er full HD: "Forkæl dine sanser med Full HD G11 plasmaskærmen" - http://www.pixmania.com/dk/dk/1443945/a ... M5MTc3MzQ7

Nogen der kan hjælpe mig med om det er full HD eller ej?
Pana ´81 modellen er lidt en "gøgeunge", som egentlig ikke er til det Danske marked, - og noget forvirrende. Den findes i en PS 81, som i hvert fald er full-hd og meget identisk med PZ 80.

Men jeg har ikke styr på de forkellige varianter, som tilsyneladende altid breder sig i takt med,at modellerne så småt fases ud . .

Hos Pixmania handler man kun i yderste nødstilfælde !