Log ind med sociale netværk
02 feb 2009, 13:26
sketchpad skrev:Eftersom teknologien er lavet - er det kun et spørgsmål om tid før kortet kommer under flere producenter.Teknologien er jo netop ikke lavet. Det kan godt lade sig gøre at konvertere billedet, men lyden er det ikke lykkedes at konvertere, hvilket i realiteten vil sige, at du kun får vist billedet, men slet ikke vil få lyd på dit TV signal. Boxers signaler er MPEG4 komprimerede og benytter HE-AAC lydformatet og det er sidstnævnte, som volder problemer - så mange at konceptet pt. ikke lader til at blive til noget.
04 feb 2009, 00:13
Anyway, hold da op det er en stor skærm!...men absolut det flotteste billede jeg nogensinde har set på en fladskærm...må (indtil videre) bøje mig i støvet for plasma.
dlanod skrev:>Jeg har netop bestilt et 42PZ85, selvom det irriterer mig at der ikke er indbygget MPEG-4 modtager.Tak for dit svar, men nej, det har jeg ikke. Den er simpelthen for dyr til vores budget. Desuden så er PZ85 kommet ind af døren...det tog kun to dage siden jeg gennemførte bestillingen hos Dustinhome. Jeg har 30 dages returret, så hvis min irritation over fraværet af MPEG-4 bliver værre, så kan jeg fortryde,
Har du overvejet at ændre din ordre til et 42PZ800 istedet?
Anyway, hold da op det er en stor skærm!...men absolut det flotteste billede jeg nogensinde har set på en fladskærm...må (indtil videre) bøje mig i støvet for plasma.
05 feb 2009, 00:24
Hej!
Man læser alle steder at MPEG-2 signalet stopper til efteråret, men hvornår startes der så med MPEG-4 signalet ?
Jeg skal købe et nyt tv.
For tiden bliver tv med MPEG-2 tunere smidt i nakken på folk.
Jeg kikker på en Samsung LE-40A656 til 840€ eller Panasonic TH-42PZ85E til under 1000€ (i Tyskland), med MPEG-4 tuner koster de nemt 400€ mere.
Som jeg læser debatten, kan det jo nemt være at man skal have en ekstern boks alligevel, hvis man vil se f.eks. Boxer
Man læser alle steder at MPEG-2 signalet stopper til efteråret, men hvornår startes der så med MPEG-4 signalet ?
Jeg skal købe et nyt tv.
Jeg kikker på en Samsung LE-40A656 til 840€ eller Panasonic TH-42PZ85E til under 1000€ (i Tyskland), med MPEG-4 tuner koster de nemt 400€ mere.
Som jeg læser debatten, kan det jo nemt være at man skal have en ekstern boks alligevel, hvis man vil se f.eks. Boxer
05 feb 2009, 10:22
Den 1. november starter man med det MPEG-4 komprimerede signal, som kommer til at indeholde gratiskanalerne DR1, DR2, DR Update, DR Historie, DR Børne, DR HD og TV2.
Hvis du ønsker flere kanaler skal du have fat i Boxer, som allerede er begyndt at sende MPEG-4 i Jylland.
Hvis du ønsker at hente de digitale signaler gennem luften via antenne, og ikke kan nøjes med public service kanalerne, så skal du have et boxer abonnement. Enten i form af en ekstern boks (hvis dit tv IKKE har MPEG-4), eller et CI modul (hvis dit tv har MPEG-4). Det skal lige bemærkes at der vist endnu ikke eksisterer boxer godkendte CI moduler.
Hvis du overvejer 42PZ85, så kig på dustinhome. Der koster den lige nu 8.025 kr, med 30 dages returret. Kun 500 kr mere end i Tyskland. Jeg har netop købt PZ85 hos dustinhome...2 dages leveringstid...super billede! Men irriterer mig stadig lidt at den ikke har MPEG-4.
jornjyde skrev:Hej!Som Jkay siger, så stopper det analoge luftbårne signal 1. november. Det digitale signal i form af MPEG-2 fortsætter indtil 2012, og inkluderer gratiskanalerne DR1, DR2 og TV2.
Jeg skal købe et nyt tv.
Den 1. november starter man med det MPEG-4 komprimerede signal, som kommer til at indeholde gratiskanalerne DR1, DR2, DR Update, DR Historie, DR Børne, DR HD og TV2.
Hvis du ønsker flere kanaler skal du have fat i Boxer, som allerede er begyndt at sende MPEG-4 i Jylland.
Hvis du ønsker at hente de digitale signaler gennem luften via antenne, og ikke kan nøjes med public service kanalerne, så skal du have et boxer abonnement. Enten i form af en ekstern boks (hvis dit tv IKKE har MPEG-4), eller et CI modul (hvis dit tv har MPEG-4). Det skal lige bemærkes at der vist endnu ikke eksisterer boxer godkendte CI moduler.
Hvis du overvejer 42PZ85, så kig på dustinhome. Der koster den lige nu 8.025 kr, med 30 dages returret. Kun 500 kr mere end i Tyskland. Jeg har netop købt PZ85 hos dustinhome...2 dages leveringstid...super billede! Men irriterer mig stadig lidt at den ikke har MPEG-4.
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto