Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej. Jeg går og er på udkig efter et nyt tv. Da det er ved at være en rum tid siden jeg sidst har været på tv jagt føler jeg lidt jeg står på bar bund. Har læst mig lidt frem til at DBV-B, DBV-C og MPEG4 er et must for at være sikker på, at tv'et er rimlig fremtidssikret... Men da jeg ingen forstand har på det, håber jeg der er nogle der vil være rare at dele deres interresse og expertise, så jeg kan finde mig et godt tv. Vil gerne have fat i noget omkring de 42" da skærmen ellers hurtigt føles for lille i en stue. Jeg har ca 13000 kr at gøre godt med men kan dog godt gå lidt +/- hvis det der anbefales falder i smag. :) Jeg håber der er nogle der har et par gode råd, og anbefalinger.

På forhånd mange TAK!
Af Kratz
Først og fremmest, modtager du TV signalet via kabel? For ellers er der ikke den store grund til at gå op i DVB-C tuner.

Efter min mening er det bedste 42 tommer TV du kan få pt 42PZ800 fra Panasonic. Det kan fås indenfor dit budget. Eneste hage er, at det mangler DVB-C tuner.
Mange vil nok argumentere for du lige så godt kan spare lidt penge og købe en PZ85 eller PZ80 i stedet. Der er da heller ikke den store forskel på billedet. Forskellen er hovedsageligt flere features på PZ800, MPEG4 på DVB-T tuneren samt en bedre lyd. Det sidste er selvfølgelig ikke af den store betydning hvis du alligevel kører lyden over anlægget.

Alternativt kan du vente en måned eller to på Panasonics nye modeller som kommer til at indeholde kabeltuner også.
Af Evolator
God rådgivning KRATZ.

Pana 42"pz-800. Stærk bud på et godt tv. Efter min mening fås det ikke meget bedre. Og da slet ikke i pris klassen. Som Kratz også er inde på.
Af TYBO
Vent 1 måned....der er nye modeller på vej som har alle de nødvendige tuners.
Af CPH2100
Jeg vil klart anbefale Sony´s KDL 46W4500 som kan anskaffes for 12-14000 alt efter hvor du handler. Det dækker samtlige dine behov og har alt indbygget når det gælder tunere mv.

Desuden får du de ekstra 4 " og et langt pænere design end Panasonics meget skrabede flade. Design er jo en sjov størrelse, men jeg vil dog uanset hvad anbefale dig at tage et smut forbi et Sony Center eller HiFi Klubben f.eks.

Husk i øvrigt at medregn ca. 10 % på kabler mv. Et godt HDMI kabel er altid en god investering til dvd, PS eller lign.

Held og lykke med købet!
Brugeravatar
Af kthomsen
CPH2100 skrev:
Husk i øvrigt at medregn ca. 10 % på kabler mv. Et godt HDMI kabel er altid en god investering til dvd, PS eller lign.
Et ganske alm. HDMI kabel er godt nok. Det skal "kun" sende 1'ere og 0'ere digitalt. Du behøver ikke investere hundredevis af kroner i et 24karat guldbelagt HDMI kabel på 2m.

Er enige med bl.a. Kratz at PZ800 er virkelig godt. Og du kan spare penge på et PZ80 eller 85. Som TYBO skriver er der nye skærme på vej fra Panasonic som i nogle år nu har været nr. 2 på ranglisten i billedkvalitet, slået af Pioneer som dog nu har valgt at lade panasonic bygge deres paneler. Men du skal dog huske på at prisen på de nye også vil være nogle tusind dyrere de første måneder, som altid!
Sad lige og lurede på SAMSUNG LE40A866S1W LCD TV. Det er ca prismæssigt overkommeligt for mig. Men kan nogen anbefale det? Kan helt vildt godt lide designet. Ved godt der er en test posted på det et sted herinde, men hvis nogen har set det irl, kunne det være godt at høre nogle meninger :)