Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af enggaard
Hej allesammen.

Jeg sidder med en ældre bærbar, som ikke har en HDMI udgang. Da jeg gerne vil kunne se film fra min bærbar på mit px80, er jeg interesseret i af vide hvordan jeg bedst kobler fjernsynet og computeren til hinanden?

Håber I kan hjælpe en uvidende sjæl O-O

På forhånd tak.

Mvh Enggaard
Brugeravatar
Af SpRoX
Jeg går ud fra at din computer har VGA-port, og i så fald er det bare at sætte et VGA kabel i mellem skærm og computer. Så skulle det spille... :)
Af enggaard
Ja det har den....

Så et VGA kabel og et jack-stik til lyden?
Brugeravatar
Af SpRoX
Jeps, det burde være det. Jeg regner i hvert fald med at lave ca. samme trick når/hvis jeg køber en PX80... :)
Af Skoumand
Brug HDMI/DVI i stedet, hvis du har det på computeren. Det giver et bedre billede.
Af J2NK
Husk at indstille din mediespiller til at strække billedet efter behov, da din TV-skærm har en 4:3 opløsning.
Af enggaard
Tak for de mange svar...!

Min bærbar har desværre ikke en HDMI indgang, så umiddelbart må VGA og Jack stikket den bedste løsning...

Er det korrekt forstået?
Af Skoumand
Har den ikke en DVI? I så fald, brug den. Så skal du bare finde et DVI-HDMI kabel og et minijack-phono kabel.
Af enggaard
Hej Skoumand

Computeren har kun en VGA og S-video port...

Så er ovenstående svar ikke løsningen???
Af J2NK
Brug VGA + Jack, der er et begrænset kvalitetstab fra en digital sender som DVI, samme som at tilslutte en LCD skærm med VGA, men det skulle være til at overleve.
Brugeravatar
Af kthomsen
bruger selv vga til vga og billedet er meget godt!
Brug evt en video afspiller som VLC player. Den spiller bare!