Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Shtennek
Hej hej.

Da jeg skal ud og have skærm og GFX når vi får penge tilbage i skat, går jeg selvfølgeligt og kigger på begge dele.

Gfx er jeg kommet frem til et HD4850 1gb. Grunden til dette er at jeg gerne vil køre visse ting i HD. Bla. film, og lidt spil.

Hvilken af disse skærme, synes i ser bedst ud, specs.-mæsigt.

Selv har jeg kigget meget på den sidste; BenQ M2400HD i blank hvid. Men det er mest designet der tiltaler mig.

Har absolut ingen forstand på skærmes forskellige specs. Så hvad ville i tage og hvorfor?

Jeg har her et link, og så kan i prøve og kigge på dem, hvis i gider. De er listet op, efter pris, og har ikke råd til dyrer skærm, end den sidste der er i linket:)

http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... ubmit.y=16

Jeg takker mange gange, på forhånd, for jeres tid :D

/Kenneth
Af Shtennek
Har forresten også kigget på denne :)

Designet tiltaler mig nemlig rigtigt meget :p
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Shtennek skrev:Har forresten også kigget på denne :)
Hvilken?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis man udelukkende ser på specifikationerne, så minder alle modellerne ret meget om hinanden. Karakteristisk for dem er brugen er TN baserede paneler. Rent performancemæssigt vil du nok ikke opleve den store forskel på de modeller du har i kiggerten.
Af Shtennek
Okay:)

Hvordan er skærmene så? Har som sagt ikke en dyt forstand på det, og ved faktisk ikk om de er gode eller dårlige :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det kommer nok an på hvad din forventning er og hvor kritisk du er. Så længe du ikke forventer at få en skærm der er klar til at redigere fotoopgaver til Vogue på, så vil du nok blive godt tilfreds. En af de ting der oftest er er problem på disse "billige" skærme, er lysfordelingen på skærmoverfladen. Da der ofte må ofres lidt på samlekvaliteten, så er en af de risici der kan forekomme, at lyskilden i selve skærmen sættes for hårdt fast langs kanten af skærmen. Det lyder måske lidt teknisk, men i praksis vil det betyde at der kommer lidt for kraftigt lys langs kanterne - se billedet herunder
[img]http://i207.photobucket.com/albums/bb31 ... 1633-1.jpg[/img]

Det er ikke rigtigt noget man kan gardere sig imod, så på et eller andet tidspunkt, må du bare tage springet og krydre fingre.

Du bør nok lede efter reviews af skærmene på nettet eller i diverse fora for at få lidt "first hand" feedback. Jeg kan ikke udelukke at der er visse skavanker ved skærmene, som ikke lige springer i øjnene ved første blik.