Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Alle,

Jeg har købt mig et samsung LN40N87BDX, og jeg ville høre om der var nogen der kendte til de optimale indstillinger til dette tv? (tænker på contrast, brightness osv..

Det skal siges jeg har tilsluttet en Samsung Selector med Harddisk tilsluttet, med Scart (guldbelagt) og desuden har jeg en PS3 tilsluttet på HDMI delen..

på forhånd tak for hjælpen

Sivasli_
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis du vil have mest muligt ud af din selector-boks, så skal den også tilsluttes via HDMI. Du kan få HD kvalitet via scart.

Jeg har desværre ikke nogen indstillinger til TVet på rede hånd.
Af Sivasli_
Ved du hvor jeg evt. kan skaffe disse indstillinger? Det ville være super, da default bare er elendigt :-(
Sivasli_ skrev:Hej Alle,

Jeg har købt mig et samsung LN40N87BDX, og jeg ville høre om der var nogen der kendte til de optimale indstillinger til dette tv? (tænker på contrast, brightness osv..

Det skal siges jeg har tilsluttet en Samsung Selector med Harddisk tilsluttet, med Scart (guldbelagt) og desuden har jeg en PS3 tilsluttet på HDMI delen..

på forhånd tak for hjælpen

Sivasli_
Hej S

Jeg som de andre her vil anbefale at du fjerner dit scart stick, Det er gammeldags.
Og få udnøttet din HD box med HDMI kabel nu hvor du har en skærm der kan få udnytte af det.

Vedr Instillinger på din skærm, vil jeg anbefale at du sætter din skærm til Film mode, du får et meget bedre billede, lidt mørkt, men bedre/naturlige farver.

SamsungDK
Af Sivasli_
Grunder til at jeg bruger et Scart kabel er simpelthen fordi boxen ikke kan udvide til hele skærmen, altså kommer billedet frem i mindre format. Pisse iriterrende at jeg skal zoome hver gang jeg skifter kanal.. SOm sagt eneste grund