Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

hejsa

Jeg har for nyligt investeret i et TH-42PX80EA plasma og en Panasonic BD-35 Blu Ray afspiller (selvfølgelig forbundet med HDMI). Valget af TVet var på baggrund af mange gode anmeldelser og ikke mindst de mange anbefalinger fra dette forum og andre steder. BD-35'eren lader også til at være ret populær over hele linjen.

Jeg har prøvet at indstille begge dele så billedet står efter min smag, men jeg synes stadig ikke billedet på Blu Ray er specielt imponerende. Jeg har testet med Dark Knight og den nye Indy 4.

Hvilke indstillinger vil I anbefale til henholdsvis PX80 og BD-35 så man får det skarpeste og flotteste billede på Blu Ray? Jeg tænkte, at der måske var andre der havde samme kombination og kunne dele af deres erfaringer.

Jeg kan forstå at det kan være en hel videnskab at kalibrere et Plasma TV og jeg har da også prøvet at lege lidt med en Digital Video Essentials DVD, men jeg synes den var svær at anvende i praksis.

Så et konkret bud på indstillinger til en "newbie" ville være skønt :)

takker
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
I vores test af PX80 har vi kalibreret selve TVet vha. en hardwarekalibrator. Du kan forsøge at bruge disse indstillinger. Det er dog mest optimalt at få alle inputs kalibreret hver for sig, men det vil kræve at du benytter testudstyr ala SpyderTV eller får hele dit setup justeret af en professionel.