Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Dado
Hej,

Jeg ved simpelthen ikke hvilken Samsung serie mit fjernsyn er. De plejer jo at heder:

LE"tommer"A"serienummer" plus noget mere

Men mit hedder:

Samsung LE26R87BD

Jeg ved det ikke er en serie 8, for de fås ikke i så lille en tommer. Det hedder jo en R8, så det må være en sideserie? men hvor ligger den i forhold til fx. serie 4, 5, 6, 7, 8 ?

Jeg er lidt i tvivl. ?

Håber i kan hjælpe mig.
Af JKay
Det er nok et TV fra R8 serien. Gætter på det er serien før 2008 modellerne som nu hedder 4, 5, 6, 7, 8

Er det fra 2007?
Af Dado
JKay skrev:Det er nok et TV fra R8 serien. Gætter på det er serien før 2008 modellerne som nu hedder 4, 5, 6, 7, 8

Er det fra 2007?
Okai. Nej det er faktisk fra 2006 :/
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Samsung har skiftet navnene på deres modelserier fra denne generation, så du kan ikke direkte sammenligne dem - og slet ikke på numrene. I de nye serier blandes funktionerne lidt mere fra model til model, så du eksempelvis har LED i en 7'er serie, men ikke i en 8'er - rangordnen er derfor ikke helt klar.

R-serien, som du har, var Samsung gamle mellem/økonomi-klasse og hvis man vil sammenligne kvalitet med de nuværende serier, så skal du nok ned i 4'er modellerne. Dit TV er desuden en 26" model, som generel set ikke er blandt de bedste, idet 26" segmentet er ret overset når det kommer til features og panelteknologi.

I sin tid var det bogstavet og ikke tallet, der bestemte hvor i ranglisten TVet lå - dengang var rækkefølgen noget ala (lavet til højest): R,N,M,F.