Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Min kære svigerfamilie skal have skiftet deres gamle bagprojektions tv ud.
De er interesseret i at bruge 5-7 kilo men hellere de 5 end 7. vi snakker 40 og op efter. Som plasma fanatikker har jeg selvfølgelig anbefalet 42" px80. Deres problem er at de er meget irriterede over genskær i deres gamle thomson. Jeg vil gerne have at de får det bedste tv overhovdet muligt. men hvis der ikke skal være genskær kan det så passe at plasma er udueligt???jeg ved at der er nogen plasmamodeller hvor producenten har prøvet at fjerne noget at genskæren er det noget der virker???? Hvilke LCD skærme er noget værd til den pris??
Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig.
Af Kratz
Under disse forhold, 40 tommer til 5-7 tusind kroner, er PX80 altså svær at slå.
Hvis de har problemer med genskind på deres nuværende TV er der grund til forsigtighed. Man kunne eventuelt overveje lysskærmning.
Af LCD TV inden for denne prisramme kunne man kigge på Sony 40V4000. Jeg ville dog nok anbefale at smide 500 kr oveni og gå efter en 40W4000
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det kan også nævnes at PX80 har en anti-reflektiv behandling på fronten, der måske kan dæmpe reflektioner nok til, at svigerfamilien kan leve med det.
Af Turbo
...
Senest rettet af Turbo 11 feb 2009, 11:17, rettet i alt 1 gang.
Af red_martians
Ved godt du er plasmafanatiker, men panasonic laver også ret gode LCD-skærme, med den ret specielle IPS-teknik, der faktisk har nogle gode egneskaber som vi også kender fra plasma.
Bl.a. højere synlig hastighed og næsten perfekte betragtningsvinkler.
Panasonic TX37LXD85 er overraskende god til prisen.
Af Kratz
Det er rigtigt Panasonic faktisk laver nogle glimrende LCD TV som nok er lidt oversete her i landet. De kan bestemt godt konkurere med Sony og Samsung.

Angående genskind i plasma vil jeg erklære mig enig i de nævnte betragtninger. Jeg sidder selv med en plasma skærm i en meget lys stue, og har aldrig været generet af det.
Men nu er vi jo forskellige, og da det nuværende TV giver problemer, er det da noget man skal være opmærksom på. På den anden side skal man ikke tro en LCD skærm fjerner ethvert problem med genskind. Så stor er forskellen altså heller ikke.