Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Christian90
Hej alle :)

Jeg søger et LCD TV i 32 tommer. Mit budget lyder på 3800 som maksimum.

Med min begrænsede viden, ved jeg ikke hvad jeg ellers skal have af krav. Vil bare ikke stå i den sitiaution, at jeg ikke kan se TV når det nye TV-signal ankommer og jeg har købt en elendig fladskærm. Jeg håber på at i kan hjælpe mig.

Har set mig lidt varm på Samsungs TV på grund af et rigtig fedt design.
- men vil gerne høre nogle bud :)
Af J2NK
Vil du have MPEG-4 er din minimumspris lidt for lav, enten skal du have en ekstern boks eller måske være klar til af ofre 500 oveni.

For 4500 kan du få en Philips 32PFL5403H eller måske en Samsung LE32A446/Sony KDL-32V4500 på udsalg.

Den eksterne boks vil dog hurtigt blive sparet i TV'ets omkostninger.
Af Christian90
Hvor meget vil sådan en boks komme til at koste og hvor længe vil jeg kunne se TV uden at investere i sådan en ?
Af J2NK
Du kan kun se DR1/2 + TV2 indtil 2012, Boxer bruger MPEG-4 og har fingrene på andet jordbaseret trådløst TV.

Bestiller du Boxer Vest-pakken kan du vist leje en boks ved siden af til samme månedlige pris gratis(184 Kr.)

TV'erne er dog ikke kun nævnt fordi at de har indbygget MPEG-4 tuner, de er også meget gode TV overordnet.

Med en seperat boks skal du enten bruge to fjernbetjeninger eller en universalfjernbetjening.

Tag ellers et kig på http://www.boxertv.dk/ de har gjordt er OK arbejde på at lave en side til at foreklare hvordan det kommer til at gå med DVB-T signalet.
Senest rettet af J2NK 02 feb 2009, 16:29, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Indtil nu er det vist blevet antaget at trådstarter får dit TV-signal fra en stueantenne, men det er ikke blevet bekræftet i tråden endnu.

For at få mere information om hvordan man får digitalt TV (uanset hvordan man får sine TV signaler), så se her:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1229024676
Af J2NK
Han sagde nu "Nye TV-signal" - men du har ret, kunne være en misforståelse.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, jeg så godt hvad der blev skrevet, men hvis man jævnligt følger debatten herinde, så er det også klart at der er ret mange, der ikke har helt styr på hvilke signalændringer der reelt vedrører dem selv.
Af Christian90
Altså jeg hentydede til det nye Boxer-TV.
Jeg syntes at forklaringen var god nok og vil
nok købe det Phillips, der blev foreslået af J2NK. Hvis det alligevel skal kobles til en boks om 3
års tid, vil jeg hellere investere i det rigtige nu, end tilkobles en at leje en boks om 3 års tid.

Er det ikke rigtig forstået, at det bliver nødvendigt til den tid medmindre jeg køber et MPEG-4 TV?

Jeg får mit signal via en antenne på taget og sætter mit TV til antennestik i huset.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja det er korrekt forstået. Det står alt sammen forklaret i den artikel jeg linker til - du kunne jo læse den...
Af Christian90
Når jeg ser på listen over godkendte fjernsyn til Boxer TV, står det førnævnte samsung som J2NK nævnte ikke på listen.
Er dette blot en fejl på deres hjemmeside eller understøtter det virkelig ikke det nye TV-signal?
Brugeravatar
Af Kasper-Hingebjerg
Christian90 skrev:Når jeg ser på listen over godkendte fjernsyn til Boxer TV, står det førnævnte samsung som J2NK nævnte ikke på listen.
Er dette blot en fejl på deres hjemmeside eller understøtter det virkelig ikke det nye TV-signal?

Det står som det første samsung tv på listen.

http://www.boxertv.dk/pub/5582/GodkendteIDTV.pdf
Af samsungdk
Christian90 skrev:Hej alle :)

Jeg søger et LCD TV i 32 tommer. Mit budget lyder på 3800 som maksimum.

Med min begrænsede viden, ved jeg ikke hvad jeg ellers skal have af krav. Vil bare ikke stå i den sitiaution, at jeg ikke kan se TV når det nye TV-signal ankommer og jeg har købt en elendig fladskærm. Jeg håber på at i kan hjælpe mig.

Har set mig lidt varm på Samsungs TV på grund af et rigtig fedt design.
- men vil gerne høre nogle bud :)
Hej

Anbefaler helt klar et Samsung.

SamsungDK
Af Christian90
Henviste mere til det fornævnte Phillips