Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af SpRoX
Hejsa

Jeg er så småt på udkig efter en erstatning for mit nuværende super lækre 28" Schneider CRT fra Bilka... :s

Jeg har fulgt lidt med på siden i stykke tid og kan se at xxPX80 bliver anbefalet meget ofte. Men er det det bedste bud når budgettet ligger omkring 5000kr(-/+)?

Skærmen skal primært bruges til at se TV på og jeg har desværre kun analog signal gennem Nalnet i Odense -og det er ikke super kvalitet. Derudover har jeg et mediacenter som jeg planlægger at tilslutte med enten VGA eller DVI til at starte med. Hvis maskinen ikke kan trække HD film bliver den opgraderet med noget der har HDMI (regner jeg med)...

Lige pt bruger jeg mediacenteret til at vise mine dvd-film fra og jeg har ikke tænkt mig at skulle ud og investere en BD-afspiller.

Jeg er selv lidt lun på et PX80, men er der noget alternativ der kan hamle op med det til prisen?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, PX80 er ubetinget det bedste bud i den prisklasse.
Brugeravatar
Af SpRoX
Bortset fra størrelsen, er der så nogen forskel på 37PX og 42PX?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Opløsningen er også lidt forskellig. 37" modellen har 1024x720, hvor 42" modellen har 1024x768. Ikke noget der har betydning i praksis, ud over at man kan argumentere for at 1024x720 passer lidt bedre til et 720p signal (der skal ikke skaleres i højden). I praksis har det ikke nogen betydning.
Brugeravatar
Af SpRoX
Nu er jeg lidt i en presset situation! :)

Mit gamle CRT stod af i fredags og jeg har nu en midlertidig løsning med en 19" Samsung og mit media center, så jeg skal helt sikkert ha et nyt TV -og gerne snart!

Har med vilje vente med at købe da jeg gerne ville se priserne på X10Y. Nu er de så kommet og det er nok lidt over mit budget, men ville meget gerne have indbygget DVB-C/MPEG-4.
Nu har Komplett så lige sat 42PX80 ned til 4999kr! Og det synes jeg er lidt en presser... :) Har ringet til Komplett for at høre om de vidste noget om hvornår X10Y kom på lager, men det gjorde de desværre ikke.

Hvad er det smarte at gøre; Købe et PX80 til 5k nu eller vente og se om ikke X10Y kommer til en god pris i en (forhåbentlig) nær fremtid?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
"Nær fremtid" skal du nok ikke regne med. Det lader til, at ikke-nordiske modeller ikke vil have DVB-C tuner, så de parallelimporterede modeller vil ikke give dig hvad du søger. Det i sig selv gør det ret svært at presse prisen så langt ned som PX80 er nu, uden at du må undvære de samme ting som du kommer til med PX80.

Dernæst så går der nok mindst en måneds tid før butikkerne har nok X10 på lager til at man kan køre priskrig på en vare, der rent faktisk kan leveres.

Mit forslag er stadig at købe PX80 og supplere med en ekstern boks fra dit kabel-TV-selskab.
Brugeravatar
Af SpRoX
Tak for det hurtige svar -som altid! :)

Jeg napper sgu et PX80 så. Til den pris er det jo også næsten dumt lade være under alle omstændigheder... :)