Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af poochie
Hejsa!

Først og fremmest, tak for et total fedt forum!

Nu er tiden så endelig kommet, hvor jeg har skaffet mig et nyt fjernsyn! Her faldt valget på et Samsung Le40a796, og billedet ser virkelig tilfredsstillende, her har jeg dog ikke ændret nogen instillinger overhovedet!

Nu kommet på spørgsmål så; hvordan kalibrerer man fjernsynet så man får mest ud af fjernsynet! Her tænker jeg på hvad andre a796-ejere har gjort, og hvad har virket for dem, og hvilket erfaringer de har haft med at kalibrere det??

Dette er mit første fladskærm, så har ingen erfaringer med det! ;;)

På forhånd tak! :)
Af red_martians
prøv evt en kalibrerings-DVD. digital video essenitals er ihvertfald ret god, og kan købes til fornuftige penge. Det Samsung-fjernsyn står på grænsen er det forfærdelige, selv i biograf-indstillingen, så du vil helt sikkert kunne få rigtig meget ud af det.
Af henrik4223
Jeg har samme spørgsmål - er der ikke nogen, som har leget med det, og kan give os instillingerne sådan "Wupti" :-)?
Af Dado
poochie skrev:Hejsa!

Først og fremmest, tak for et total fedt forum!

Nu er tiden så endelig kommet, hvor jeg har skaffet mig et nyt fjernsyn! Her faldt valget på et Samsung Le40a796, og billedet ser virkelig tilfredsstillende, her har jeg dog ikke ændret nogen instillinger overhovedet!

Nu kommet på spørgsmål så; hvordan kalibrerer man fjernsynet så man får mest ud af fjernsynet! Her tænker jeg på hvad andre a796-ejere har gjort, og hvad har virket for dem, og hvilket erfaringer de har haft med at kalibrere det??

Dette er mit første fladskærm, så har ingen erfaringer med det! ;;)

På forhånd tak! :)
Det skulle vel ikke være det som Bilka har haft til promotion ? :) Som de skulle blære sig med ?
Af poochie
Nej nej, har købt mit i Elgiganten med forsikring og det hele... Men lige nu skal jeg bare have det kalibreret så jeg kan få det optimale ud af tv'et, men kan ikke rigtig finde nogen til at hjælpe mig... :((
Af Voegel
Fandt i nogen sinde svar på jeres kalibrerings spørgsmål? :)
Af Askepot
Her er mine indstillinger hvis de kan bruges.

TILSTAND Film
Bagrund 4
Kontrast 95
Lysstyrke 43
Skarphed 0
Farve 49
R/G 49/51
INS. DETALJER
Sort Medium
Dyn kontrast Fra
Gamma -1
Farverum Tilpasset