Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af poulman
Hej,

Jeg købte et Samsung serie 6 TV i Sverige (Elgiganten) i december måned til ca 25% mindre af hvad et tilsvarende kostede i DK på det tidspunkt.
Når man tænder det første gang kan man vælge at det skal sættes op på dansk. Jeg har TDC Yousee med Canal Digital pakke og alt kører som forventet. Ingen problemer med menu, undertekster m.v.

Envidere er det værd at bemærke at hvis TV'er er importeret af Samsung Norden gælder dennes garanti også i DK selvom du har købt det i SE.

Held og lykke med det!

Mvh Poul
Af SuperKlaus
Jeg tror lige du skal være opmærksom på at DVBC tuneren på de svenske Samsung er MPEG2, og ikke MPEG4 som det er på den danske udgave af eks. 676 udgaven.

Så vidt jeg har kunne analysere mig frem til, så er det kun på danske udgaver at DVBC tuneren er MPEG4.
Men hvis det ikke betyder noget for dig, så er det bare at køre løs.

Håber at nogen vil korigere mig hvis jeg er forkert på den her ??
Af Holm86
Jeg er også stødt på det samme mange steder at de svenske tv kun har mpeg2 tuner og at de danske har mpeg4 tuner.

men jeg kan simpelthen ikke forstå det når varenummeret er det samme i begge lande.

og kan heller ikke forstå hvorfor der kun skulle være mpeg2 tuner i de svenske når danske har mpeg4 tuner.

det vil jo betyde at de skal laves på 2 forskellige samlebånd og det kan da ikke betale sig?? eller er det kun software der bestemmer om tuneren kan behandle mpeg2/4 signaler?
Af Seahawk
Hvis i prøver at søge jer lidt frem, så har netop dette DVB-C "problem" på Samsungs danske og svenske modeller været oppe og vende MANGE gange.

Konklusionen er : Det er det samme tv, som der bliver solgt i begge lande. Grunden til at den svenske model ikke noteres som MPEG-4 klar er, at den ikke lever op til de svenske krav. Men den lever op til de danske. Køber i en model, der slutter på XXE, så virker DVB-C tuneren med MPEG-4 også i DK.
Af SuperKlaus
Interessant :) ..... ja lige præcis dette issue havde jeg ikke overvejet at søge efter i forum (underligt nok)
Af JCROF
Jeg har fundet et Samsung tv i Sverige, som jeg overvejer at købe. Det drejer sig om denne model:

Samsung 40" LCD-TV LE40A676:

http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSH ... ategoryID=

Jeg er blevet i tvivl om det vil "fungere" her i Danmark. Jeg kan umiddelbart ikke se om modellen ender på XXE. Nu ved jeg ikke så meget om de tekniske detaljer omkring fladskærme, så er det absolut nødvendigt at netop den linkede model ender på XXE? Eller vil den virke alligevel?