Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

hej.
jeg er den lykkelige ejer af en MSI EX610 bærbar med, som er connected til mit tv via HDMI. Det kører også bare derudaf når jeg bare ser tv.

men når jeg vil se film på bærbaren og have fuld surround ud til alle mine højtalere, og sætter mit anlæg til min pc´s jackstick udgang, kommer lyden stadig ud af HDMI på mit tv?

(Når jeg tager HDMI stikket ud, køre den over jack, men skal jo bruge HDMI til at have billede på tv,et)

Håber virkelig at i kan hjælpe.
På forhånd tak René.
Af J2NK
På din bærbar, gå til kontrolpanel og lydindstillinger og gør at HDMI ikke er den foretrukne lydudgang.

Ellers skulle det også være muligt at bruge div.lydoutput på TV'et til at føre signalet videre(afhænger at hvilket TV)
Af dj.storm
På din bærbar, gå til kontrolpanel og lydindstillinger og gør at HDMI ikke er den foretrukne lydudgang.
Kan du ikke lige uddybe den. Kan ikke rigtig finde det. Skal siges at jeg har Realtek HD audio manager.
Af J2NK
I realtek audio manager, sæt højtalere/Audio jack til default device(skal muligvis gøres efter HDMI er tilsluttet)