Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Allaway
Først tak for et super forum. : )

Jeg var i Fona den anden dag og så på tv, sælgeren sagde jeg skulle ta et samsung Le40A656 frem for sony 40w4000, har så kigget lidt på nettet efter samsung og fundet Le40A866 som jeg rigtig godt kan lide, bla. for tilslutnings mulighederen(trådløst net) men fandt så også Le40A798 med LED og 2.000.000:1

Vil så lige høre om der er nogen her inde der kan sige mig om 798´s billede kval. er meget bedre en 866´eren, for er lidt vild med det trådløse net.
På forhand tak.
Af nielssp
Er selv på udkig efter nyt tv og har haft disse modeller med overvejelserne. Sådan som jeg læser A866's specifikationer, så er der IKKE trådløst net indbygget, men den har en LAN indgang. Via denne LAN forbindelse har du DLNA, så du (via LAN kabel) kan streame musik fra din computer.

Forskelle mellem A796 og A866:

A796:
- Har LED baggrundsbelysning som giver langt mere kontrast og dybere sort
- Ingen DLNA, Content Library eller Info Live (Media Solutions)
- Har Wiselink indgang, så du kan se billeder og høre musik fra USB stick

A866:
- Almindelig LCD baggrundsbelysning, mindre kontrast og ikke så god sort
- Er væsentlig tyndere i sit design 4,4 cm
- Har alle Samsungs Media Solutions
- Har Wiselink Pro, der også gør at du kan se video fra USB stick

Jeg ville personligt vælge A796.

Det er også værd at bemærke at de fleste nye Samsung modeller, der kommer om nogle måneder får indbygget trådløst net.
Af xprezz
Synes nielssp har opsummeret det rigtig fint. Kan kun tilføje at jeg har 796'eren og er ekstremt glad for det billede jeg kigger på hver dag. Jeg streamer via min xbox så DLNA var ikke et issue for mig.

Tynde design i 8'er serien er egentlig kun godt hvis du ikke skal vægmontere da kabler stadig stikker ud bagi og ikke i bunden, desværre. Synes godt TV producenterne kunne komme lidt med her og tænke på kabelplacering i forhold til vægmontering.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, man kan godt undres over hvad der rent faktisk driver udviklingen af sådan et TV. Det lugter lidt af, at Samsung blot ville have en tynd model på markedet først, men egentlig ikke havde tænkt mere over det praktiske. En ekstern medie-boks er næsten uundgåelig hvis man vil have et ordenligt resultat.
Af henrik4223
Har selv haft en 866, som jeg byttede, da den desværre larmede for meget (det var vist en fejlproduktion). Jeg fik i stedet 796'eren.

Jeg bruger min computer som mediecenter, og må derfor tage forbehold for den der LAN/streaming funktion, som der er i 866'eren. Jeg kan bare sige, at jeg sagtens kan se, at billedet er bedre, og vil helt sikkert opfordre til at tage ud i en butik, og se dem ved siden af hinanden - så er man ikke i tvivl.

Med hensyn til tykkelsen, så er forskellen ikke særlig stor. 866'eren er 4,4, og med et vægophæng får den en afstand fra væggen på minimum 8,8 cm. 796'eren er 9 cm, og vil have en afstand fra væggen på ca. 13 cm. Der skal altså ret meget til at se forskel på 9 og 13 cm......det er nu bare min mening.

Det havde været noget andet med de tynde skærme med medfølgende ophæng, hvor der kun er 1 cm fra væggen....så begynder det at ligne noget :-)
Af Fredtoft
nielssp skrev: Forskelle mellem A796 og A866:

A796:
- Har LED baggrundsbelysning som giver langt mere kontrast og dybere sort
- Ingen DLNA, Content Library eller Info Live (Media Solutions)
- Har Wiselink indgang, så du kan se billeder og høre musik fra USB stick

A866:
- Almindelig LCD baggrundsbelysning, mindre kontrast og ikke så god sort
- Er væsentlig tyndere i sit design 4,4 cm
- Har alle Samsungs Media Solutions
- Har Wiselink Pro, der også gør at du kan se video fra USB stick

Jeg ville personligt vælge A796.

Det er også værd at bemærke at de fleste nye Samsung modeller, der kommer om nogle måneder får indbygget trådløst net.
Vil blot tilføje, at medmindre de Europæiske modeller adskiller sig væsentligt fra de amerikanske som blev præsenteret på CES, så er der IKKE trådløst net indbygget. Det bliver dog muligt at tilslutte en dongle til USB-indgangen, som giver trådløs netadgang.

I øvrigt vil jeg fuldt og helt støtte op om din anbefaling, hvis valget skulle stå mellem de to TV. A796 har i mine øjne klart det bedste billede, selvom det stadig er langt fra et ordentlig plasma i samlet billedkvalitet.

Hvis man er i markedet for et tyndt LCD TV, så vil jeg mene at man kommer til at ærgre sig alvorligt, hvis man kaster sig over en A866 nu, når man om nogle måneder får at se hvad de tynde LED-belyste LCD modeller (7- 8- og 9-serien) fra Samsung kommer til at levere. Blandet andet har de fået stikkene placeret så du rent faktisk kan have dem helt fladt mod væggen - og de er klart pænere end A866