Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af kthomsen
#54284
COsmosh skrev:Det piner sku lidt mit hjerte at se alle jer svine samtlige tv ubydere til.
Arbejder selv for viasat, hvor vi dagligt har problemer med boksene.

De fleste hd bokse hos generelle udbydere er ikke noget at råbe hurra for nej.
Men derimod må vi også som forbrugere forstå at vi er i en impliceringsfase, hvor der er mange børne fejl med produkterne.
Kan selv som teknisk support arbejder fortælle at mange af de børne fejl der har været på hd bokse i sin tid er ved at blive rettet.
Dog må vi stadig forstå at de fleste forbrugere der vil have hd, er desværre lidt mere kræsende end mange andre kunder.
Dette er intet raserianfald er nogen form, men blot en påmindelse...
Er nu nødt til at sige, at det piner mit hjerte at en teknisk supportarbejder kan lukke sådan noget bull ud. Du ved jo godt hvem der har skylden for, at kunderne er utilfredse!!
Det er jo ikke små fejl vi snakker om. Det er bokse der pixelerer, bokse der bliver varme, bokse der hænger flere gange om ugen osv.
Var det ting som en indstillingsmulighed i et system der ikke fungerer optimalt på alle TV eller lign. så kunne jeg forstå, at testere ikke havde opdaget fejlen. Men de fejl næsten alle med en digital / HD boks ser, er så graverende, at jeg må give Yakken fuldkommen ret i hans anskuelse om hvordan det kan gå til.

Det er simpelthen under al kritik, men vi er nødt til at leve med det, hvis vi vil have muligheden for at se digital TV. Og giver J2NK ret i at man kan håbe Boxer kan smide lidt grus i de andre udbyders maskineri så de er nødt til at ændre stil.

Det er bare ufatteligt at man skal trækkes med både CD, Viasat osv. i DK for at se alle danske kanaler f.eks.
I UK får man en parabol fra Sky og HD boks (der virker) med HDD optager og har mulighed for at se alle kanaler via 1 udbyder.
De har nu ikke meget konkurrence fra andre, så man må undre sig, at de kan gøre det så godt som monopol på området! Damn hvor jeg savner Sky! :((
Brugeravatar
Af kthomsen
#54285
COsmosh skrev:yakken...
Det også derfor der står i alle lejeaftaler kunder skriver under på at der tager forbehold for samtlige fejl ved softwaren, men dette læser de fleste kunder desværre ikke.
Samtidig hvis vi skruer tiden lidt tilbage og ser på nogen af de første digitle tv bokse til paraboler var de også fejlbehæftet med fejl, det er så blevet rettet hen af vejen.
Ja der er vel en grund til at det blev skrevet ind i lejeaftalerne med småt, men ikke bliver reklameret med generelt! Derfor er VI nødt til at oplyse alle om det, udbyderne skammer sig for meget til at gøre det mere åbenbart for en kunde, at der kan forekomme (en masse) med deres produkt!

J2NK
Da boxer er ny på markedet, vil der helt sikkert være lige så mange fejl med disse bokse, men dette kan tiden vil kun vise...
Ja tiden vil vise om de også er mere fikserede i budgetter en produktet.

Men til jer begge kan jeg sige at vi igang med at udbyde en ny hd boks, som der bliver testet for alle små fejl hos alle medarbejdere inde den bliver sendt på markedet. :)
Så der er læst på lektien! Så må vi håbe at der bliver givet bonus til den der finder de fleste fejl, og ikke til den der ingen finder!!
Ja jeg er selv tekniker i et globalt firma med 190.000 ansatte. Hvis jeg var ligeså længe om at fikse et problem på f.eks et globalt image, som 90% af de ansatte kan risikere at få, så havde jeg ikke noget job eller karriere mere!
Af COsmosh
#54517
Siger bare kort og godt..
Hvis man vil undgå fejl med teknik, skal man helt undgå at have noget...
Pixleringer har absolut intet med bokse fra paraboler at gøre, øvrige fejl kommer boksene selvfølgelig til rep osv.
Men selvfølgelig er der fejl på boksene der bliver udbedret med tiden med software opdatering.
Og ja det står i lejeaftaleren med småt, men man underskriver vel heller intet man ikke har læst på, også kan blive sur over det efterfølgende eller hvad?

Men hensyn til indstillingsmuligheder på tv kan jeg forklarer at der ligger også nogen problemer, f.eks. er mange kanaler kodet med hdcp, mange gamle hd ready fjernsyn understøtter ikke dette og derfor forekommer der problemer, samtidige har mange kunder også fundet ud af andre måder at tilkoble disse bokse på, f.eks med dvi udgange, dette kan man som tv udbyder jo heller ikke garanterer at dette ikke vil resultere i standarde fejl?

Men ja vil give dig 100% ret i at det er genialt med en tv udbyder, men tro mig skys bokse laver, hvis ikke lige så mange fejl så flere, har testet dem da jeg har boet i England...

Siger bare igen kort og godt, jeg sviner jo heller ikke microsoft til hver gang min computer laver en ulovlig fejl vel O_O