Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jutlander79
Hej!

Först vill jeg sige at jeg er födt i Sverige og min dansk er ikke den bedste.

Ok nu når det er blevet sagt ,så er det tid for mit spörgesmål!
Det jeg tänker lidt over er at köbe en ny skärm, og det står mellem LG L1932P & ViewSonic VX922 jeg har läst Rasmus gode tester....det jeg har forstået er at det er 2 gode gamer skärme....men hvilke af skärmene har bedst farver,skarphed (sharpness),farvegengivelse etc? Helt enkelt hvilken er den bedste skärm?

Min computer bruger jeg til 80% spill alt fra Half Life 2 till Simcity 4,10% kontor adobe photoshop,words,powerpoint ,10%Internet

+ for de forskelige skärme (enligt mig)

+ViewSonic VX922 har meget god kontroll over deres overdrive funktion,hurtig

+LG L1932P pivot funktionerne og pris,hurtig

Mvh Jutlander
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
men hvilke af skärmene har bedst farver,skarphed (sharpness),farvegengivelse etc?
Skarpheden er den samme. Farvegevelsen er lidt bedre på LG skærmen i min mening, specielt fordi kontrasten er højere - vel og mærke efter en smule indstilling.

Hastighedsmæssigt er VX922 dog stadig hurtigere.

Hvis du er meget til FPS spil og er en af de mere hardcore spillere, så vil jeg anbefale dig VX922'eren,. Hvis ikke, så er begge skærme gode bud. L1932P leverer også en fin spilydelse og så får man også forøget ergonomi med i prisen.

Bemærk dog at ingen af de to skærme er specielt velgegnede til photoshop brug. Det kommer naturligvis an på hvilket plan vi snakker om, men farvebehandling og redigering er ikke skærmenes stærkeste side.
Af ctnex
Jeg har prøvet begge skærme, og ViewSonic 922 har en del bedre sort/hvid balance end lg 1932P.

Men hvis man gider og bruge 5 min på at indstille, følger LG 1932p hurtigt efter.

Men begge de 922ére jeg havde i hænderne havde lysende Pixelfejl.
(flere stykker)

Dem er LG "garanteret" imod (dvs pixlfejl som er synlige på sort baggrund)

Jeg har 2 stk 1932p, den ene er helt perfekt, den anden har en mørk pixelfejl som ikke er omfattet af garantien som kun dækker zero bright dot. Den er dog slet ikke generende.

Hastigheden er tæt på perfekt, lige meget hvilket af panelerne du vælger. Viewsonic 922 mangler dog indstillingsmuligheder. Den kan kun vippes.
Lg 1932p har drejelig fod 360Grader, vippefunktion, højdejustering +- ca 10cm samt Pivot funktion.

Begge skærme har et pænt design og alm. indstillingsmulligheder, dog kan Lgén osse styres via medflg. software.

Jeg synes du skal vælge LG 1932P, baseret på egne erfaringer "real life"

MVH
Casper
Af Jutlander79
Ok :)

Först vil jeg sige tak for jeres kontstruktive information og hurtige gensvar og at i gjorde mig lidt klogere :)

Jutlanders + og - (efter min mening ;)
LG L1932P
+pris (har ret stor betydelse pga jeg er student)
+ergonomi
+Zero pixel fault policy
+Farvegevelsen er lidt bedre på LG skærmen

ViewSonic VX922
+den hurtigste skärm
+ViewSonic 922 har en del bedre sort/hvid balance

LADIES & GENTLEMENS WE GOT A WINNER "LG L1932P"
Af ctnex
Det vil du ikke fortryde...............

GODT valg!!

Casper