Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej
Har søgt land og rige rundt, hvilket dog har resulteret i - om mulig - endnu større forvirring.
Som førstegangskøber er det jo vildt så meget man skal sætte sig ind i.
Jeg leder efter en 37"-42" fladskærm, der hovedsageligt skal anvendes til pt. analogt TV og DVD via HDMI fra den bærbare.
Er MEGET i tvivl mht. plasma/LCD og HD-ready/Full HD?

Prislejet skal helst ligge mellem fra 5000-7000,-.

Det er tænkt til at skulle hænge på væggen på mit nogenlunde kvadratiske studieværelse (4-5 m på hver led).

Har kigget på Sonys W-serie, LG's PG6000'ere og Pana's PX80'ere - men er stadig meget i tvivl.
Synes ikke rigtig jeg har kunnet finde et helt up-to-date svar, som var fyldestgørende.
Går (selvfølgelig) efter den bedst mulige kombination af billede, lyd og design til prisen.
Er det de rigtige skærme jeg har haft kig på? - eller skal jeg gå en helt anden vej?
På forhånd tak :)
Venlig hilsen Peter

- der skal sikkert nok være nogen der skriver, at det hele står her - og det gør det måske, men har virkelig ikke kunnet finde hoved eller hale i det.
Brugeravatar
Af kthomsen
Hvis det er analog og DVD det skal bruge til, er PX80 helt klart det bedste køb for dig billedemæssigt.
Men generelt vil jeg sige at fladskærme er bygget til digitalt signal og et gammel CRT fjernsyn vil give dig et bedre billede med analog signal.

Men skal det være fladskærm er PX80 et af de bedste til at klare et analog signal!
Af Woeller
Tak for det hurtige svar.
Jeg bor med en kammerat i en lejlighed, og vores TV-signal er blot et antennekabel der er trukket fra væggen. Kender ikke udbyderen, men han har en masse kanaler på sin CRT, som blot findes ved at søge på TV'et. Kan vi bare sætte en fordeler på det kabel eller? :S(og som du nok har gættet - så er jeg ikke så vildt klog på det område.. :P)

I øvrigt er jeg bange for problemer når nu PX80 ikke har DVB-C og MPEG4 - Hvornår har man brug for det?

Overvejer at købe PX80 i en 42" - Hvilke negative sider vil det have? - Set i forhold til, at den er så, relativt, gammel?
Senest rettet af Woeller 28 jan 2009, 21:06, rettet i alt 1 gang.