Log ind med sociale netværk
08 jan 2009, 22:21
De lyser alle op en ad gangen når man tænder, og hvis man rør ved en af dem når det er tændt, men fader ud efter et par sekunder hvis de ikke betjenes... Fejlen virker altså umiddelbart som en 7-serie fejl.
Robo skrev:HeyJeg har den model du spørger om, 46" 966. Jeg oplever ingen problemer med LEDs, og jeg tænder for det meste tv'et ved hjælp af netop touchpanelet.
den model i alle sammen snakker om er serie7 nogen der har serie9 model altså LE46A966D1 og har samme problem for det lyder sq da skummelt
De lyser alle op en ad gangen når man tænder, og hvis man rør ved en af dem når det er tændt, men fader ud efter et par sekunder hvis de ikke betjenes... Fejlen virker altså umiddelbart som en 7-serie fejl.
12 jan 2009, 18:06
Har talt med Samsung Support i dag, bl.a. vedrørende problem med "blå blink" på 796'eren.
Nu har de en teori om, at årsagen til "blå blink" kan skyldes fejl i strømforsyningen til de enkelte tv'er - med andre ord, at der er for store udsving i spændingen til de enkelte boliger. Det kunne være årsag til, at der er brugere, der har haft 3 stk. tv hjemme og har oplevet samme fejl på alle 3 tv'er.
Samsung Support har et tv stående, men har ikke kunnet fremprovokere fejlen.
Samsung Support kan dog ikke umiddelbart forklare, hvorfor det kun er model 796, der har problemet.
Nu har de en teori om, at årsagen til "blå blink" kan skyldes fejl i strømforsyningen til de enkelte tv'er - med andre ord, at der er for store udsving i spændingen til de enkelte boliger. Det kunne være årsag til, at der er brugere, der har haft 3 stk. tv hjemme og har oplevet samme fejl på alle 3 tv'er.
Samsung Support har et tv stående, men har ikke kunnet fremprovokere fejlen.
Samsung Support kan dog ikke umiddelbart forklare, hvorfor det kun er model 796, der har problemet.
26 jan 2009, 20:41
Er der nogen fra "Blå blink" klubben, der har nyt at tilføje vedr. vores fælles problem?
Selv oplever jeg tilfældet sjældnere (ca. 1 gang om ugen), end jeg gjorde i starten.
Får i morgen Samsung Prestigeservice besøg, hvor de vil skifte mainboardet. Så må jeg se om det hjælper.
Skal nok give en melding her, hvis det er det, der skal til.
Hilsen
Niels O
Selv oplever jeg tilfældet sjældnere (ca. 1 gang om ugen), end jeg gjorde i starten.
Får i morgen Samsung Prestigeservice besøg, hvor de vil skifte mainboardet. Så må jeg se om det hjælper.
Skal nok give en melding her, hvis det er det, der skal til.
Hilsen
Niels O
27 jan 2009, 00:02
Hej med jer!
Jeg blev ringet op fra Elektronik Værkstedet. (Via Fona) De bad mig downloade kanalerne analogt, for at se om problemet også forekom her. Det gjorde det ikke. Ingen blå blink i 10 timer. ( Men hvem gider se analogt TV på Samsungs flagskib??) Teknikeren mente at kunne udlede, at det nok var en software-fejl. Hvad det så end betyder?? De ville arbejde videre med sagen-sagde han!!
Ellers er problemet det samme her, med tydelig hyppigere frekvens på HD kanaler, lidt sjældnere på de digitale kanaler.
Nu sælger de modellen i Bilka. Håber der kommer godt nyt inden længe.
Vi må være vedholdende!
M.v.h.
HH2SO4
Jeg blev ringet op fra Elektronik Værkstedet. (Via Fona) De bad mig downloade kanalerne analogt, for at se om problemet også forekom her. Det gjorde det ikke. Ingen blå blink i 10 timer. ( Men hvem gider se analogt TV på Samsungs flagskib??) Teknikeren mente at kunne udlede, at det nok var en software-fejl. Hvad det så end betyder?? De ville arbejde videre med sagen-sagde han!!
Ellers er problemet det samme her, med tydelig hyppigere frekvens på HD kanaler, lidt sjældnere på de digitale kanaler.
Nu sælger de modellen i Bilka. Håber der kommer godt nyt inden længe.
Vi må være vedholdende!
M.v.h.
HH2SO4
27 jan 2009, 09:13
Jeg lover dig at jeg informer alle her på blå blik klubben når de har fundet en løsning.
SamsungDK
xprezz skrev:Intet nyt herfra. Samsung bliver ved med at sige de venter på svar fra Korea. Jeg kan dog konstatere at jeg KUN får blå blink på HD kanaler eller når der er en HD kanal i "baggrunden" (xbox via HDMI hvor tuner står på HD kanal).Hej X
Jeg lover dig at jeg informer alle her på blå blik klubben når de har fundet en løsning.
SamsungDK
28 jan 2009, 16:09
Har fået udskiftet mainboardet på mit tv LE40A796 i går, og kan allerede nu oplyse, at det IKKE er det, der skal til - ØV ØV ØV. Har således haft flere "blå blink" efter udskiftningen.
Utroligt, at det er så svært at finde ud af for Samsung. Eller tager de bare ikke problemet alvorligt nok?
Nu er det 3. måned, at jeg (vi) lever med dette problem. Man ser snart mere efter "blå blink" end efter, hvad der vises på skærmen.
Næste step bliver et nyt tv - så må jeg se, om det hjælper. Det var dog bedre, om Samsung fandt ud af, hvori problemet ligger.
Utroligt, at det er så svært at finde ud af for Samsung. Eller tager de bare ikke problemet alvorligt nok?
Nu er det 3. måned, at jeg (vi) lever med dette problem. Man ser snart mere efter "blå blink" end efter, hvad der vises på skærmen.
Næste step bliver et nyt tv - så må jeg se, om det hjælper. Det var dog bedre, om Samsung fandt ud af, hvori problemet ligger.
28 jan 2009, 16:13
Til sidst må du jo klippe forbindelsen til dioderne... så blinker de i hvert fald ikke mere.
28 jan 2009, 17:45
Jeg er også ved at være meget træt af at vente på en løsning her.
Niels O skrev:Har fået udskiftet mainboardet på mit tv LE40A796 i går, og kan allerede nu oplyse, at det IKKE er det, der skal til - ØV ØV ØV. Har således haft flere "blå blink" efter udskiftningen.Jeg har været igennem 3 796'ere uden det hjalp så du kan godt spare dig besværet med at bytte det. Med mindre det er til en helt anden model eller mærke
Jeg er også ved at være meget træt af at vente på en løsning her.
28 jan 2009, 19:06
Er også kommet med i Klub Blå Blink. Ringer til Samsung i morgen tidlig. Fedt TV ellers, men at man ikke kan ændre kanalrækkefølgen og så de konstante blå blink skæmmer helhedsindtrykket.
Kan simpelthen ikke forstå at så stort et firma ikke allerede har taget sig sammen og fået det løst.
hh2so4 skrev: Nu sælger de modellen i Bilka.Kr. 14.799 ... det er 200 mindre end jeg gav for det i Sverige ... men det var så godt nok svenske kroner
Er også kommet med i Klub Blå Blink. Ringer til Samsung i morgen tidlig. Fedt TV ellers, men at man ikke kan ændre kanalrækkefølgen og så de konstante blå blink skæmmer helhedsindtrykket.
Kan simpelthen ikke forstå at så stort et firma ikke allerede har taget sig sammen og fået det løst.
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto