Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MMT
Hejsa...

Har lige været ud og købe mig et DVI til HDMI stik, så jeg kan se film fra min PC. Problemet er bare, at der jo ikke kommer noget lyd med gennem det stik.

Mit TV er panasonic PX80

Mit lydkort er HDA http://xs-sound.dk/data/products/xplosion/index.html

Spørgsmålet er, hvordan får jeg lyd?

Tilsyneladende er der hverken optisk eller coax indgang i TVét...Hvad ville være oplagt at gøre?

Mvh.Martin :)
Brugeravatar
Af kthomsen
Hvis du ikke har surroundforstærker ell. lign. så ved jeg der er phono lydindgange (left/right) på PX80. Da vil du nok skulle bruge et minijack fra lydkort på PC der går over i 2 phone stik (normalt rød og hvid) til TV.
Af MMT
anyone? :)
Af Kratz
Ja, som f.eks. den du foreslår.
Af MMT
Okay, nu har jeg så fået mig sådan et lydkabel, men kan ikke få det til at virke.
Har prøvet at sætte jackstikket til min mp3 afspiller, og de 2 ender sat i hver sin indgang på TVét, men der kommer ingen lyd. Skal man ærndre noget i TVéts opsætning, eller hvordan får man det til at køre?

:)
Brugeravatar
Af kthomsen
Jeg har som sagt ikke selv lyd den vej, men kan ikke lige umiddelbart se en indstilling på PX80 til det. Kunne det være en "Line-out" indstilling på dit lydkort du skal indstille istedet?
Af MMT
tror ikke det er computeren, da det heller ikke virkede da jeg satte min MP3 afspiller til. Testede også mp3 afspilleren på mit anlæg, og der virkede det fint...
Af J2NK
Kildeindstillinger for lyd på TV'et?
Brugeravatar
Af kthomsen
Lige et dumt men nødvendigt spørgsmål:
Det er de phono indgange bag på TVet du bruger og ikke dem på fronten bag frontpanelet?
Af MMT
Jah, de 2 stik bag på. Rød og hvid, hvor der står audio ind.

Sætter stikkene til der, og jackstikket ind i min mp3 afspiller, og trykker play. Kun TVéts normal lyd kommer ud :((
Af Corax
Du skal ændre kanalen fra almindeligt TV til en af kilderne før TV'et bruger audio in.
Af MMT
hmm...

Nu prøvede jeg igen, hvor jeg satte kilden til den der hedder "componet" eller sådan noget, og her kom der lyd ud :)

MEN, for at jeg kan få billedet, skal jeg sætte kilden til HDMI 2, som er den min PC er sat til, og her kommer der igen ikke noget lyd med :((
Af Corax
Jeg har ikke selv et PX80. Men i manualen står der at HDMI 2 og 3 kun kan bruges med digitale lyd signaler. Dvs. lyden skal ligge i HDMI stikket.

Så du bliver nød til at tilslutte din PC til HDMI 1. Hvis der stadigvæk ikke kommer lyd ud så gå ind i "sound" i TV'ets menu og sæt "HDMI 1 Input" til "analog".