Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg er tæt på at købe LE40A796, men er lidt bekymret for hvordan den klarer spillemaskiner, særligt Wii.
Jeg har netop været i Expert, hvor en Wii var sat til en stor Samsung fladskærm (husker ikke modellen) og det så mildest talt ud af pommern til! Det værste var at når man flyttede hånden/cursoren på skærmen så var der rigtig meget ghosting eller trailing, som det vist hedder. Mit gamle 21" CRT ser klart bedre ud sammen med min Wii.

Hvad er jeres generelle erfaringer med Wii på LCD tv? Er der nogle af jer som har konkrete erfaringer med A796 eller lignende Samsung modeller

Ved ikke om det er det rigtige forum...
Af xprezz
Jeg spiller meget på en 796 og er rigtig glad for det. Har haft en wii på også er dog solgt nu. Ingen problemer med den, var dog koblet på med component i stedet for standard composite, det kan nok godt give en del forskel.
Ingen ghosting eller trails på mine spil
Af nielssp
Lyder godt at du ikke har problemer med gaming. Hvilke settings spiller du med?
Modellen bliver iøvrigt kritiseret flere steder i forbindelse med at der forekommer 'input lag', som vist er en slags forsinkelse. Hvad er dine erfaringer i forhold til det?

En helt anden ting. Har du erfaring med at sætte PC/bærbar til?

Hvor er jeg egentlig glad for at du er ejer af dette tv og samtidig er villig til at dele dine erfaringer :)
Af xprezz
Jeg var MEGET bekymret omkring input lag da jeg skulle købe dette TV. det var egenltig mit eneste ankepunkt. Jeg fik lov til at tilslutte en xbox nede i hifiklubben og kunne intet mærke. Jeg har nu haft tv'et i nogen måneder og tilbage lagt en del gaming timer uden problemer. Jeg spiller både online og offline uden problemer. Jeg kører movie settings med lidt tweaks da jeg føler de giver det mest naturlige billede.

Jeg har min TV tilsluttet nu og da via VGA, har også prøvet via HDMI. Godt skarpt billede, noget specielt du vil vide her?

Du siger bare til hvis der er andet, glad for at dele erfaring omkring TV'et
Af sketchpad
Niels, hvorfor ikke bare købe en Plasmaskærm istedet? Så
får du NUL problemer med trailing og ghosting.

Bare sørg for at dæmpe lyset (strømspare mode) de første
200 timer så du undgår unødvendig slitage og Image-retention
når du spiller, og sluk for apparatet når du har spillet færdig, eller pauser.

Plasma har den fordel at det er lige så hurtig som CRT
at opdatere skærmen og er derfor en formidabel gamer-skærm.
Af nielssp
Ja, plasma er helt sikkert super til gaming, og har et flot billede. Jeg synes bare ikke plasma rent designmæssigt er værd at skrive hjem om. Desuden er det et must at der er indbygget mpeg4 tuner.

Ellers tak for din kommentar :)
Af nielssp
xprezz skrev:Jeg var MEGET bekymret omkring input lag da jeg skulle købe dette TV. det var egenltig mit eneste ankepunkt. Jeg fik lov til at tilslutte en xbox nede i hifiklubben og kunne intet mærke. Jeg har nu haft tv'et i nogen måneder og tilbage lagt en del gaming timer uden problemer. Jeg spiller både online og offline uden problemer. Jeg kører movie settings med lidt tweaks da jeg føler de giver det mest naturlige billede.

Jeg har min TV tilsluttet nu og da via VGA, har også prøvet via HDMI. Godt skarpt billede, noget specielt du vil vide her?

Du siger bare til hvis der er andet, glad for at dele erfaring omkring TV'et
Hvis du ikke oplever gaming som et problem, så vil jeg sandsynligvis heller ikke. Godt at høre at tilslutning af computer også kører uden problemer.

Noget helt andet er at andre lcd tv nu også er kommet i spil....min kæreste og jeg synes måske at det bliver lidt for dyrt med A796 (10.500 fra Sverige). Samtidig kunne det være fedt med en skærm, der ikke er så fremtrædende i en lille stue. Vi overvejer derfor seriøst sony 32e4000 eller 40e4000....det er svært at beslutte sig :s
Af xprezz
Hvis 796 er så langt nede i pris fra sverige ville jeg slå til der. Væsentlig bedre billede
Af xprezz
sketchpad skrev:Niels, hvorfor ikke bare købe en Plasmaskærm istedet? Så
får du NUL problemer med trailing og ghosting.

Bare sørg for at dæmpe lyset (strømspare mode) de første
200 timer så du undgår unødvendig slitage og Image-retention
når du spiller, og sluk for apparatet når du har spillet færdig, eller pauser.

Plasma har den fordel at det er lige så hurtig som CRT
at opdatere skærmen og er derfor en formidabel gamer-skærm.
Hvorfor er det I plasmanørder skal blande jer i alle tråde, inkl. dem hvor der bliver spurgt til en specific model? Lad det nu ligge og vær glad for dit eget tv.. suk..
Af nielssp
xprezz skrev:Hvis 796 er så langt nede i pris fra sverige ville jeg slå til der. Væsentlig bedre billede
Ja, du har ret i at billedet er bedre og prisen er rigtig god. De 10.500 er endda inkl. fragt. Vi synes bare alligevel det er mange penge. Mine overvejelser er også at købe et lidt billigere lcd tv nu og så vente et par år til LCD med LED er blevet en bedre teknologi...eller til OLED kan fås til fornuftige penge...
Af Kratz
nielssp skrev:Ja, plasma er helt sikkert super til gaming, og har et flot billede. Jeg synes bare ikke plasma rent designmæssigt er værd at skrive hjem om. Desuden er det et must at der er indbygget mpeg4 tuner.

Ikke at jeg vil insistere på plasma, men vil blot påpege du godt kan få plasma TV med MPEG4 dekoder. Der er f.eks. 42PZ800 eller adskillige Samsung modeller.
Af nielssp
Kratz skrev:
nielssp skrev:Ja, plasma er helt sikkert super til gaming, og har et flot billede. Jeg synes bare ikke plasma rent designmæssigt er værd at skrive hjem om. Desuden er det et must at der er indbygget mpeg4 tuner.

Ikke at jeg vil insistere på plasma, men vil blot påpege du godt kan få plasma TV med MPEG4 dekoder. Der er f.eks. 42PZ800 eller adskillige Samsung modeller.
Ja, 42PZ800 er da sikkert et glimrende tv med MPEG4, men der er flere ting som udelukker den. Prisen er 12-13000, hvilket er langt over vores budget. Skærmen er for stor til vores stue (og også min kæreste tror jeg :)), og samtidig synes jeg ikke designet er sindssygt lækkert.

Mht. Samsung, så skulle jeg måske lige prøve at kigge lidt på deres plasma modeller igen...måske der var noget interessant.
Af sketchpad
xprezz skrev: Hvorfor er det I plasmanørder skal blande jer i alle tråde, inkl. dem hvor der bliver spurgt til en specific model? Lad det nu ligge og vær glad for dit eget tv.. suk..
Fordi brugeren har nogle specifikke krav og ønsker til TV'et
og muligvis ikke er klar over fordelene og ulemperne ved
de forskellige paneltyper. Jeg har selv begge paneltyper og
kender forskellene. Og du skal bestemt ikke komme her og
bestemme hvor jeg må blande mig eller ej.
Af deniskool
Hej
Jeg står lidt i samme situation som Nielssp, men efter at have læst følgende review overvejer jeg at købe LE40A656.

http://www.trustedreviews.com/tvs/revie ... -LCD-TV/p1

Fjernsynet kan fås for ca. 7000 i dk (Har ikke fundet det i sverige). Er der nogen der har erfaringer med dette tv? Er det værd at smide de 3000 ekstra efter 7 serien?
Er det et bedre tv end Sonys kdl40w4000? (Som også fås for ca 7000)