Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Sommer
Hejsa folkens,

Jeg bor pt. på et kollegie og planen var egentlig at jeg ville have digitalt kabel tv her i hytten!

Vi er på et borgermøde netop blevet enige om at nappe YouSee's store pakke til 249 om måneden, hvilket jo egentlig er fint nok.

Nu er problemet så at de 249 kun dækker ALMINDELIGT ANALOG tv! Og de vil altså have 199 for deres Fuld/Superpakke oven i hatten, og naturligvis de obligatoriske kortafgifter, og 499 for et CA modul.

Kan det virkelig være rigtigt at jeg skal helt op på 500 kroner om måneden for at se digital TV? Jeg synes det lyder komplet åndsvagt da jeg jo egentlig mener at 249 burde dække det hele.
Brugeravatar
Af kthomsen
I vores grundejerforening har vi fuldpakke med analog fra yousee.
Derudover har jeg så privat lejet HD-boksen (kan fås til 39.- pr.md. uden hdd-optager eller 59.- med) for at få kanalerne digitalt. Sidst men ikke mindst er der halvårligt kortgebyr på 199.-.

Så digitalt med jeres månedspris for analog fuldpakke alt i alt: (249x12)+(39x12)+(199x2)/12= ca. 321.- pr. md uden HDD-optager i HD-boksen og ca. 341.- med HDD-optager.
Dertil skal lægges evt. oprettelsesgebyr medmindre man samtidig bestiller en pakke som f.eks. HD-pakken til 49.- pr. md. da oprettelselsen så er gratis på nuværende tidspunkt.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Fuldpakken og std. pakken koster naturligvis ikke det samme. Hvad Yousee vil have ekstra for flere kanaler er lidt svært at brokke sig over, for du får jo noget for pengene. Om du så synes det er pengene værd er en anden sag.

For at gå fra analogt til digitalt TV, så koster der 199 kr. pr. halvår i kortaftigt plus udgifter til enten boks eller CA modul.

Jeg forstår ikke hvordan du kan argumentere for at 249 kr. skal dække alt hvad du behøver for at få digitalt TV. I har jo bestilt den analoge pakke med de kanaler I nu end har besluttet jer for. Hvis det er std. pakken, så må I også have været klar over hvad der fulgte med og hvad der ikke gjorde?
Af Turbo
...
Senest rettet af Turbo 11 feb 2009, 11:18, rettet i alt 1 gang.
Af Sommer
Hejsa folkens,

Tak for svar indtil videre, problemet har jeg vist ikke stillet helt op.

Hvis BARE jeg skulle betale for kortlæseren samt kortafgiften som I siger.

Men jeg SKAL betale 249 for antenneafgiften (som der står på PBS, og som dækker Fuldpakken).

Dertil skal jeg så have:
- Halvårlig kortafgift
- Leje af boks / køb af CA modul
- ABONNEMENT PÅ DIGITALPAKKERNE!

Dvs. jeg havner på
- 249 til boligforeningen (for at kunne få fuldpakken)
- 249 i abo. til Yousee direkte for at må få adgang til digitalt
- 2 x 199 årligt for kortet
- eventuel CA-modul/boksleje

^^ Det er det jeg har problemet med. Jeg har snakket med to kundeservice medarbejdere hos Yousee der sagde det samme. "Du skal have et ekstra abonnement for at kunne modtage digitalt TV hos os, og det koster altså 249 ekstra."

-----------

Var det bedre forklaret? Og kan det være rigtigt?
Af -jacob
Hvis du i forvejen abbonnerer på den store pakke hos Yousee, og gerne vil se de samme kanaler digitalt. Så er det eneste du skal betale ekstra, den halvårlige kortafgift på kr.199 og pris for digitalmodtageren. Enten en digitalboks, eller et CAmodul.

Derudover SKAL du ikke betale mere, du betaler jo allerede for kanalerne i forvejen i den analoge pakke.

Yousee vil jo gerne promovere deres HDboks, og sælge så mange ekstra abbonnementer som muligt, derfor kan man få HDboksen billigere hvis man tegner et ekstra digitalt abbonnenent (favorit eller HD pakken)
Men det er bestemt ikke noget man SKAL gøre for at få digitalt TV.
Af Sommer
-jacob skrev:Hvis du i forvejen abbonnerer på den store pakke hos Yousee, og gerne vil se de samme kanaler digitalt. Så er det eneste du skal betale ekstra, den halvårlige kortafgift på kr.199 og pris for digitalmodtageren. Enten en digitalboks, eller et CAmodul.

Derudover SKAL du ikke betale mere, du betaler jo allerede for kanalerne i forvejen i den analoge pakke.

Yousee vil jo gerne promovere deres HDboks, og sælge så mange ekstra abbonnementer som muligt, derfor kan man få HDboksen billigere hvis man tegner et ekstra digitalt abbonnenent (favorit eller HD pakken)
Se, det er lige præcis dét jeg gerne ville høre! For de sagde alle "Nej nej, du skal oprette dig igen!" og jeg betaler netop til Yousee i forvejen for de analog kanaler og fattede derfor ikke at jeg også skulle betale for de digitale.

Jeg går ned i TDC butikken i stedet og forhøre mig i morgen! Nej vent, overmorgen.
Brugeravatar
Af kthomsen
Sommer skrev:
-jacob skrev:Hvis du i forvejen abbonnerer på den store pakke hos Yousee, og gerne vil se de samme kanaler digitalt. Så er det eneste du skal betale ekstra, den halvårlige kortafgift på kr.199 og pris for digitalmodtageren. Enten en digitalboks, eller et CAmodul.

Se, det er lige præcis dét jeg gerne ville høre! For de sagde alle "Nej nej, du skal oprette dig igen!" og jeg betaler netop til Yousee i forvejen for de analog kanaler og fattede derfor ikke at jeg også skulle betale for de digitale.

Jeg går ned i TDC butikken i stedet og forhøre mig i morgen! Nej vent, overmorgen.
Som jeg skrev tidligere har jeg også allerede fuldpakken analogt via grundejerforening og skal IKKE betale for pakken igen. Jeg har bare lejet en HD-boks og betaler kortleje.

Men det var faktisk sådan for ca. 1 år tilbage, at man kun kunne få digitalt hvis man også købte en digital grund-, mellem- eller fuldpakke. Men det er altså ændret med tiden så man bare skal have en boks hvis man allerede får en analog pakke, så det bliver digitalt.
De har nok fundet ud af, at det ikke kun er enkelte privatpersoner der får analogt signal, men også medlemmer af foreninger der blev sure da de fandt ud af, at de skulle betale dobbelt for at få digitalt!
Af Sommer
Så har jeg snakket med dem i butikken, og damen forstod slet ikke at kundeservice havde sagt sådan...

Jeg kan ganske rigtigt benytte mig af et CA modul og blot betale de 199 hvert halve år.

Men man kan jo fundere over hvor mange der hopper på at de skal betale dobbelt!
Af COsmosh
Det piner sku lidt mit hjerte at se alle jer svine samtlige tv ubydere til.
Arbejder selv for viasat, hvor vi dagligt har problemer med boksene.

De fleste hd bokse hos generelle udbydere er ikke noget at råbe hurra for nej.
Men derimod må vi også som forbrugere forstå at vi er i en impliceringsfase, hvor der er mange børne fejl med produkterne.
Kan selv som teknisk support arbejder fortælle at mange af de børne fejl der har været på hd bokse i sin tid er ved at blive rettet.
Dog må vi stadig forstå at de fleste forbrugere der vil have hd, er desværre lidt mere kræsende end mange andre kunder.
Dette er intet raserianfald er nogen form, men blot en påmindelse...
Af Turbo
...
Senest rettet af Turbo 11 feb 2009, 11:18, rettet i alt 1 gang.
Af J2NK
Man kan vel altid håbe på at Boxer kommer til at tilbyde et konkurrencedygtigt alternativ når den fulde pakke kommer, så har man da altid et alternativ selvom at kabeludbyderen er låst til bygningen man bor i.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
COsmosh skrev:Det piner sku lidt mit hjerte at se alle jer svine samtlige tv ubydere til.
Arbejder selv for viasat, hvor vi dagligt har problemer med boksene.

De fleste hd bokse hos generelle udbydere er ikke noget at råbe hurra for nej.
Men derimod må vi også som forbrugere forstå at vi er i en impliceringsfase, hvor der er mange børne fejl med produkterne.
Kan selv som teknisk support arbejder fortælle at mange af de børne fejl der har været på hd bokse i sin tid er ved at blive rettet.
Dog må vi stadig forstå at de fleste forbrugere der vil have hd, er desværre lidt mere kræsende end mange andre kunder.
Dette er intet raserianfald er nogen form, men blot en påmindelse...
Det var jo slet ikke boksene der blev kritiseret i første omgang, men nu da du selv har bragt det på bane, så må du også stå for skud.

Der er vist ikke noget der hedder "impliceringsfase" - mener du "implementeringsfase" eller "indkøringsperiode"? De fleste er nok klar over, at man ikke ruller nye teknologier ud, der virker 100% med det samme - der vil oftest være nogle børnesygdomme. Men de produkter der pt. bruges af CD, Viasat eller Yousee, er så fejlbehæftede, at der skal nogle overordentlige inkompetente betatestere til for ikke at spotte dem. Hvis et produkt ikke fungerer som forventet (og leverandøren endda er klar over det), så måtte man dog forvente en hvis kompensation, hvilket ikke lader til at være tilfældet noget steds.

En rundspørge har vist at op mod 90% af Yousee's kunder med digital-boks oplever fejl, hvilket slet og ret tyder på ligegyldighed fra enten ledelses side (= push for at få produktet på gaden) eller fra udviklingsgruppen (= "den går nok"-attituden). Jeg har ikke set samme meningsmåling for CD eller Viasat, så jeg skal ikke gøre mig klog på om fejlprocenten så høj i disse lejre.
Af COsmosh
yakken...
Det også derfor der står i alle lejeaftaler kunder skriver under på at der tager forbehold for samtlige fejl ved softwaren, men dette læser de fleste kunder desværre ikke.
Samtidig hvis vi skruer tiden lidt tilbage og ser på nogen af de første digitle tv bokse til paraboler var de også fejlbehæftet med fejl, det er så blevet rettet hen af vejen.

J2NK
Da boxer er ny på markedet, vil der helt sikkert være lige så mange fejl med disse bokse, men dette kan tiden vil kun vise...

Men til jer begge kan jeg sige at vi igang med at udbyde en ny hd boks, som der bliver testet for alle små fejl hos alle medarbejdere inde den bliver sendt på markedet. :)