Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg står og skal en eksterne skærm til min nye MacBook Pro 17" 2.66 GHz.

Jeg står og overvejer om det ikke skal være Apples nye Cinema Dispay 24" LED, eller om det skal væe en den en. Men på den anden måde et LED jo det sidste nye og vilde og det køre den skærm på MacBook Proén jo også med, så det er præcis samme samme billed man får på begge skærme, samt de er jo skræddersyet til hinanden både i designet og lign.

Men er der nogen som alligevel har nogle bud??

Opløsningen skal bare være 1900x1200 eller over.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der fås pt. ikke nogen displayport-adapter til Cinema-skærmen, så den kan ikke sættes til en PC uden at du har sådan et stik. Har du en Macbook så er det jo fint.

LED giver dig bestemt ikke nogen garanti for at du får samme billede på to skærme, der begge har denne type baggrundsbelysning. Baggrundsbelysningen sørger kun for at levere den hvide farve, som skærmen herfter skal spalte op i RGB vha. farvefiltre og derefter styre lysstyrken af vha. de flydende krystaller. Det er først i de flydende krystaller du får defineret hvor godt billedet er og det er IKKE samme type LCD der sidder i en Macbook og en Cinema-skærm.
Af Mac-Life
yakken skrev:Der fås pt. ikke nogen displayport-adapter til Cinema-skærmen, så den kan ikke sættes til en PC uden at du har sådan et stik. Har du en Macbook så er det jo fint.

LED giver dig bestemt ikke nogen garanti for at du får samme billede på to skærme, der begge har denne type baggrundsbelysning. Baggrundsbelysningen sørger kun for at levere den hvide farve, som skærmen herfter skal spalte op i RGB vha. farvefiltre og derefter styre lysstyrken af vha. de flydende krystaller. Det er først i de flydende krystaller du får defineret hvor godt billedet er og det er IKKE samme type LCD der sidder i en Macbook og en Cinema-skærm.
Host. Hørm..

Jeg står og skal en eksterne skærm til min nye MacBook Pro 17" 2.66 GHz.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
... det har været en lang dag. Mine andre betragtninger holder dog stadig ;)

Skærmen er lækker at se på og røre ved, så du får samme feel som på din Macbook - dog med bedre farvegengivelse. Ulemperne tæller glasfronten (som du dog er vandt til fra Mac'en), ingen ergonomi og så dét at de har sat kablet fast i skærmen - går det i stykker, så er du på den. Jeg ved ikke hvor mekanisk robust sådan et displayport-stik er i længden, for du skal vel hive det ud ret ofte, når du tager din Mac med dig.
Af Mac-Life
yakken skrev:... det har været en lang dag. Mine andre betragtninger holder dog stadig ;)

Skærmen er lækker at se på og røre ved, så du får samme feel som på din Macbook - dog med bedre farvegengivelse. Ulemperne tæller glasfronten (som du dog er vandt til fra Mac'en), ingen ergonomi og så dét at de har sat kablet fast i skærmen - går det i stykker, så er du på den. Jeg ved ikke hvor mekanisk robust sådan et displayport-stik er i længden, for du skal vel hive det ud ret ofte, når du tager din Mac med dig.
Jeg har haft 5-6 Macs. 3 af dem med Magsafe strømforsyning. Jeg har ingen problemer haft med at den bliver dårlig i magneten. Jeg skal dog heldigvis ikke flytte så meget rundt med den, da det bliver mit desktop, samt tager tit Macen med ind i stuen samt med ud til venner, så den skal ikke tit væk fra skrivebordet.