Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Malene
Hej :)

Jeg skal til at købe nyt tv, det gamle er helt kaput. Jeg har lånt et tv lige nu, men det skal afleveres om en lille måned. Håber der er nogen her der kan hjælpe mig med at vælge :s
Jeg bor pt på kollegieværelse, så har ikke plads til noget større end en 32'', ellers var jeg nok gået efter panasonics 37px80. Jeg har analog kabelsignal i øjeblikket (Århus antenneforening), men skal flytte om 9-10 måneder, så tunere mv. er af mindre betydning, da jeg ikke ved hvilket signal jeg ender med derefter.

Jeg har kigget en del på Lg's 32PG6000, men er lidt bekymret over at læse om problemerne med 24Hz. Ved dog ikke om det bare er hysteri fra min side, da jeg ikke har en blu-ray afspiller, og ikke har planer om at anskaffe en i overskuelig fremtid O_O .

Ellers har jeg set på Sony's 32W4000, men synes nok den er lidt dyr (næsten 1000 kr dyrere end lg'en(desuden er lg'en fra Vivashopping dansk produceret, mens sonyen er fra getmore eller lign. sider))

Jeg ser tv samt dvd... ::l

Håber der er nogen der kan hjælpe med input eller evt andre forslag til tv der er værd at købe i den prisklasse ;)
Brugeravatar
Af kthomsen
Hej Malene.
Jeg ville nok se lidt anderledes på det end du gør, men jeg er jo også fra Mars! :D

37PX80 er afgjort en af de bedste fladskærme til det analoge signal du har nu.
Du skal alligevel flytte om 9-10 måneder. Så hvis du ved om du får 5" mere plads det nye sted, ja så var det måske en idé at se om du kan knibe en 37" ind på kollegieværelsevæggen i 3/4år, istedet for at købe en skærm der ikke er lige så god til det signal du har nu eller det du måske får senere.

[EDIT]
37PX80: 917 x 617 x 95mm (WxHxD)
32PG6000: 825.5 X 586 X 270 mm 73.5 (WxHxD)
Det er ikke meget vi snakker om, da rammen på LG er lidt bredere end Pana's.
Af Malene
Px80eren kan desværre ikke være der, har målt efter og forsøgt at omarrangere diverse møbler, men det funker ikke... ellers var den som sagt også mit førstevalg ;)

Jeg har 855 mm at gøre godt med i bredden, og det er det :((

Så derfor: nogen input på skærme under den bredde??? :p

Malene
Af dk_akj
Jeg har selv et 50PG7000, det er selvfølgeligt en anden størrelse og model men den har en KANON tuner, med mine øjne bedre end PX80.
Så hvis 6000 serien har samme tuner er det ihvertfald ikke der du skal være bekymret.
Designet på PG6000 er også lige i skabet, meget let og elegant.

Mvh
Anders
Af Romulus
Hved med at købe et brugt billedrørs TV og bruge det til du flytter, du får dem nærmest smidt i nakken... ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan eksempelvis få et B&O MX7000 i vores køb/salg sektion til sølle 2400 kr.

Hvis man ingen planer har om køb af digitalt TV, Blu-Ray eller andre HD afspillere, så er en fladskærm, i min ydmyge mening, et ret dumt køb. Du får ikke bedre billedkvalitet på analoge signaler ved at købe en fladskærm.
Af Kim
Et brugt analog/CRT/billedrør TV er måske den bedste mulighed når du flytter om 10 måneder til et ukendt område. Det vil spare penge og give nye grænser efter flytning.
Der er sikkert nogle billige fx gul & gratis, loppemarkeder og genbrugsbuttiker. Det behøver jo ikke have en levetid på længere end de 10 måneder.

Men hvis du vil have en fladskærm, så sætter din nuværrende maksimal brede grænsen, som du selv siger til et 32" TV.
Der er ingen gode søgemuligheder på danske sider, men der er i sverige. Her er en søgning på LCD TV med en maksimal bredde på 840mm.
Et eksempel er Zepto Pantheon A32 til 3500dkk (el. 2650dkk v/køb i sverige) + fragt.
Brugeravatar
Af kthomsen
Fuldstændig enig i at det bedste er at finde et brugt CRT indtil du flytter.
Tjek dba.dk, der er flere 28" til en tusse eller under!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Kim skrev:Et eksempel er Zepto Pantheon A32 til 3500dkk (el. 2650dkk v/køb i sverige) + fragt.
... men det skal altså understreges, at du får et væsentligt ringere billede med sådan en fætter på et analogt signal, end du vil få med et gammelt CRT TV.
Af Malene
Hmm.. ja det var selvfølgelig en mulighed... værd at overveje.

Havde eller lige sat mig op til at skulle med på fladskærmsbølgen :p