Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af xprezz
Jeg har et samsung LE40A796 og har været rimelig irriteret over at man ikke kunne sortere kanalerne. Jeg er blevet foreslået af samsung at indstille tv'et til svensk (land ikke sprog) og derefter indstille kanalerne. Dette løste problemet på den måde at alle de danske kanaler kom først, dog fik jeg ingen af HD kanalerne.

Nu har jeg for nyligt prøvet den "svenske" metode igen og jeg kan glædeligt fortælle at nu kommer HD kanalerne også med. Så for dem der har et samsung og kører digitalt / HD så indstill til svensk og hent kanalerne ind. De kommer i fin rækkefølge, DR1 = 1 DR2 = 2 osv..
Af nielssp
Det lyder da super :) Undrer mig dog stadig over hvorfor det ikke kan løses med en firmware opdatering fra Samsung.
Hvad betyder det reelt at tv'et er indstillet til Sverige som land?
Af Niels O
Har netop fået installeret den sidste nye firmware på mit Samsung 796. Når jeg installerer kanalerne digitalt med Danmark som land placeres de danske kanaler DR1, DR2, TV2 osv. på programplads 1, 2, 3 osv. på samme måde, som hvis man tidligere valgte Sverige som Land (som beskrevet af xprezz).
Hilsen
Niels O
Af xprezz
Hmm gad vide om det er yousees måde at sende kanaler ud der er ændre i stedet?