Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af CrazyA
Hej alle

Har nu endelig fået overtalt hus-puma´n til at fladskærms TV.
Men nu er mit problem som så mange andres, hvad skal jeg vælge ??? Ved så meget at det helst skal være 37" men ud over det er jeg blank.
Vil ofre 5-6000,-
Har en Sagem 60 digital decoder, så der behøver ikke nødvendigvis at være indbygget DVB-C tuner. Er heller ikke så nervøs for MPEG 4, da vi er tilknyttet antenne forening (Yousee) Og har hørt at foreninger bevarer analog signal når der engang bliver skiftet over, således at de både kører analog og digital. korriger mig vis jeg tager fejl.
Håber i har nogle gode råd. Har set der er mange der skriver om Panasonic TH 42PX80, men da den er lidt for stor kunne jeg godt tænke mig at vide, om Panasonic TH 37PX80er ligeså god. Eller om der er forskel på, om det er 37" i stedet for 42" Her mener jeg, om det evt. Bliver dårligere af den grund, således at det ikke kun er størrelsen der er anderledes.
Ser frem til at høre jeres mening
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er en hel del tråde herinde om både 42" versionen og 37" versionen af PX80, som du nok bør søge efter først. De leverer samme kvalitet og du kan derfor roligt tage 37" modellen.
Brugeravatar
Af CrazyA
Ok.

Vil også gerne lige høre, om i stadig mener det er det jeg skal vælge i forhold til Samsung LE37A656 måske LE37A676 ?
Af J2NK
Hvad skal TV'et bruges til?

Panasonicen er mht. billedkvalitet at foretrække, men opkobling med PC til andet end at se film kan være problematisk.
Brugeravatar
Af CrazyA
J2NK skrev:Hvad skal TV'et bruges til?

Panasonicen er mht. billedkvalitet at foretrække, men opkobling med PC til andet end at se film kan være problematisk.
Kun til at se TV på
Af J2NK
Så er PX80 serien stærkt anbefalet, det vil selfølgelig være bedst at fodre den med digitalt kabel-tv, men billedkvaliteten på et plasma er svær at slå.
Senest rettet af J2NK 26 jan 2009, 12:46, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af CrazyA
J2NK skrev:Så er PX80 serien stærkt anbefalet, det vil selfølgelig være bedst at fodre den med digitalt kabel-tv, men billedkvaliteten på et plasma er svært at slå.
Det har jeg også tænkt at gøre med min Sagem 60 :)
Af LencoTB
Ved du hvad opløsningen er på sådan en digital receiver, når det kommer ud af scart stikket? Jeg regner med at købe Sony 32w4000, og den skal primært bruges med re eiveren og pcen. Min rec. har nemlig ikke HDMI.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Alt TV har opløsningen 720x576 så længe det ikke er HD. Det samme har for øvrigt en DVD-afspiller og en HDD-optager.

Der er ikke forskel på om signalet sendes via scart eller HDMI. Forskellen ligger i om det er analogt eller digitalt.
Af J2NK
Skal huskes at SCART er et analogt medie, der vil være mindre konventering imellem analogt og digitalt ved brug af HDMI, selvom at opløsningen ikke er HD.
Brugeravatar
Af CrazyA
Så er Panasonic TH 37PX80 bestilt :) Bliver leveret i aften ca. kl 22.00

Med fare for at blive skældt ud herinde, vil nu spørge om. Hvor finder jeg den indstillings guide, som jeg ved er herinde ? Her tænker jeg på den guide, så man får bedst muligt billed. Har søgt efter den, men kan ikke finde den. Håber i bærer over med mig.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Kig i vores test af skærmen. Deri er instillingerne Rasmus har fundet vha. en kalibrator skrevet op.