Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Legio
Hejsa.
Jeg er ny bruger her på siden men har fulgt med i et godt stykke tid. Lækker og dejlig informativ side 8)

Jeg har set på Samsungs LE40A866 i et stykke tid nu, og hjemmestyret(konen) er ret glad for designet. Så det er det vi skal have (ikke et plasmaTV eller Sony, sorry plasma fans :( ).

Problemet er at skærmen er lidt pebberet i pris herhjemme ca. 14.000kr, men i sverige koster det pga. den lave kurs på den svenske krone, lige under 10.000kr.

Kender i til nogen form for forskel på TV købt i sverige og Danmark ? ud over sproget i menuen.
Er der nogen forskel på tunere eller noget i den stil. Jeg har søgt på div. fora, men kan ikke finde nogen forskel.
Af dm
Jeg vil ikke kunne svare dig om forskelle fordi jeg ikke ved meget mere end dig om emnet. Sandsynligvis ved jeg mindre da du skriver at du allerede har søgt på det, men ikke har kunnet finde noget der tyder på det.

Jeg svare dig for at lade dig vide at jeg har købt et Samsung serie 8 40" [LE-40A866] i Malmø. Jeg har endnu ikke fået det hjem da forhandleren først kunne få det hjem til d. 16 januar.

Jeg forventer at hente det mandagen efter og herfra vil jeg gerne svare dig på spørgsmål om skærmen og det at handle i Sverige.

Daniel.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis modellen har endelsen XXE, så er den magen til den danske model. Der er flere personer herinde, der har kontaktet Samsung direkte og fået svar på præcis samme spørgsmål. Du kan finde svarene i diverse tråde herinde, men du må nok søge lidt mere efter dem.
Af henrik4223
Jeg købte min hos Fyndborsen.se inden prisen sted (nu koster den 14.690 SEK mod 13.990 SEK tidligere). Den har endelsen XXE, og jeg har fået følgende svar fra Samsung vedr. mit spørgsmål om garantien også kunne bruges i DK:

"Garantien er den samme som hvis du havde købe samme model i Danmark.
Bare modelkoden ender på XXE, så er der ingen problemer i tilfælde af at
du skulle få brug for service."

Synes forøvrig også, at Samsung skal have ros for deres utroligt hurtige svartider hos deres service (dette er blot et af flere spørgsmål jeg har stillet dem).
Af henrik4223
Årsagen til prisstigningen i Sverige:

Kursen på den svenske krone er raslet ned, hvilket gør de udenlandske varer de svenske importerer allerede har købt billigere for os i Danmark.

Nye importerede produkter derimod, altså produkter, der er importeret til Sverige EFTER den svenske kronekurs er faldet, vil blive dyrere, da fx Samsung vil kræve flere penge pga. den svenske krones fald. Dvs., at butikkerne i Sverige er nødt til at sætte priserne op igen, når deres varelager bliver tømt.

Så køb nu, mens der stadig er varer på lager....
Af dm
Nu har jeg hentet fjernsynet hjem og alt er i orden (XXE i enden). Det er ikke særligt tungt og så jeg kunne uden hjælp selv bære det op af trappen.

Det kunne dog lige netop være i personbilen og hvis det ikke var fordi at jeg havde målt op inden jeg kørte hjemmefra, så havde jeg ikke turde at tage afsted uden en trailer eller en større bil.
Legio skrev:#dm
I hvilken forretning har du købt TV'et ? og til hvilken pris. Har været inde på http://prisjakt.nu for at finde en god og billig forhandler i sverige.
Jeg købte fjernsynet i Expert i Malmø, men du kan nok spare et par tusinde hvios du køber det over nettet. Jeg blev bare nødt til at købe fjernsynet før år-skiftet og beslutningen blev truffet d. 29 december, så der var ikke tid til at lave den bedste handel.
Af Legio
Så er TV'et købt og hentet hjem fra Komplett.se. De har en lille biks til afhentning i Malmö. TV'et er LE40A866S1XXE.
Nemt og hurtigt. Det kostede godt nok lige 500,-DKr over broen men det var det værd. Kan se via netbank at det har kostet mig 10.117 Dkr. Så plus bropenge og benzin er jeg oppe på ca. 10.750 Dkr. Det er gode penge sparret. ;)

TV'et er Tip Top, nu mangler vi bare at få HD kortet fra vores tv udbyder, så vi kan se HD kanaler.
Af henrik4223
Hej Legio

Jeg har købt samme skærm, men oplever en del blæserstøj samt summen, som kan høres, når man bla. ser nyhederne. Den summende lyd kan nogengange fjernes ved at sætte lysstyrken op til maks. Oplever du også dette, eller har jeg bare fået en mandagsmodel?

Har besluttet mig at returnere tv'et, men ville lige høre, om jeg skal vælge et helt andet mærke/model :-)
Af Legio
Jeg oplever ingen blæserstøj, faktisk ikke et pip når tv'et kører. Men i standby kan man svagt høre en elektrisk summen. Ved ikke præcist hvad dette kan skyldes.

Men ingen blæserstøj. Måske du skal kontakte Samsung eller der hvor du købte det. Man betaler ikke det hvide ud af øjenene for at opleve et defekt produkt.
Tjek lige for en sikkerheds skyld, samsungs nordiske garanti ud. Kan ikke huske hvor man finder den. (Gælder kun for modeller med /XXE i modelnavnet)
Af henrik4223
Har været i kontakt med Samsung. De anbefaler, at jeg sender det tilbage.

Kan du høre noget, når du sætter den over på HDMI/DVI eller en anden indgang. Når jeg gør det, kan jeg høre den summende lyd.

Hvor tæt skal du på, for at høre lyden, når den er muted?
Af Legio
Skal være rundt regnet en meter lakrids fra skærmen, for at kunne hørre den elektriske summen, når den er slukket/standby. Men der er ingen støj når den er tændt(muted), eller på det gode gamle SCART stik.

Jeg har pt. ingen HDMI/DVI devices at teste med lige for øjeblikket. Alt er pakket ned. Er i gang med at flytte. Tager nok lidt tid før jeg får pakket helt ud.
Af henrik4223
Så har jeg været i Sverige og byttet skærmen. Jeg valgte en anden model, nemlig den med LED i stedet (796).

Det er jeg ikke skuffet over - der er absolut ingen brummelyd og blæseren er MEGET støjsvag. Kan kun høre den hvis jeg muter den og lytter godt efter (det er lige til at leve med :-))

Jeg skal måske lige nævne, at jeg er meget "lydfølsom", så der er i forvejen helt stille i min stue, og derfor er det endnu nemmere for en hysterisk person som mig, at høre evt. lyde. Jeg vil dog alligevel sige, at den brummende lyd fra det forrige tv må have været så høj, at der er tale om en fejl. Havde flere af mine venner ovre og høre efter, og ingen af dem ville eje det TV!
Af kskruger
henrik4223 skrev:Så har jeg været i Sverige og byttet skærmen. Jeg valgte en anden model, nemlig den med LED i stedet (796).

Det er jeg ikke skuffet over - der er absolut ingen brummelyd og blæseren er MEGET støjsvag. Kan kun høre den hvis jeg muter den og lytter godt efter (det er lige til at leve med :-))

Jeg skal måske lige nævne, at jeg er meget "lydfølsom", så der er i forvejen helt stille i min stue, og derfor er det endnu nemmere for en hysterisk person som mig, at høre evt. lyde. Jeg vil dog alligevel sige, at den brummende lyd fra det forrige tv må have været så høj, at der er tale om en fejl. Havde flere af mine venner ovre og høre efter, og ingen af dem ville eje det TV!
Godt at høre du er blevet tilfreds med den nye skærm.
Hvor stor er forskelen så - på 8 serien og 7 LED serien?