Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har læst en del i dette forum, og er klar over Pioneers placering som nr. 1 på listen over plasmaproducenter. Men hvordan klarer ovennævnte Panasonic model sig over for pioneer modellen som trods alt er en 2007 model???

PDP 428XD holder en pris omkring de 16.000 - 20.000, hvilket er utroligt når man tager i betragtning at 5090H er nede under 20.000. TH42PZ85EA har jeg set til små 9.000, så det er selvfølge også et faktum som man skal tage med i overvejelserne.

Men lad mig høre alle I kompetente mennesker - hvad er jeres bud???
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
428XD er udgået af markedet, så derfor er der ikke sket nogen prisudvikling af den. Den fås ikke fra Pioneer mere, så hvis der er nogen der ligger inde med den, så er det et restlager.

428XD er stadig bedre end PZ fra Panasonic, men den er ikke pengene værd når LX5090 kan fås til samme pris.
Af Morten NP
Jeg har idag fået mit PZ85 ind ad døren, og det står hos mine forældre pt. indtil mit beslag til væggen gør det muligt at hænge op hos mig selv. Mine forældre har et Pioneer 428XD.

Det er muligt at der teoretisk er en forskel, men vi har faktisk hele aftenen siddet og set forskelligt tv mv. og har konstateret at der i praksis ikke er nogen forskel.

Designet er til gengæld i mine øjne pænest på PZ85. Den er også bedre til at strække billedet til skærmen i forhold til 428XD.

Fjernbetjeningen er dog ubetinget af bedre kvalitet på Pioneeren end på Panasonicen.

Eftersom et PZ85 koster under 8.000 så ville jeg ikke give noget ekstra for Pioneeren efter idag.
Brugeravatar
Af kthomsen
Morten NP skrev:Jeg har idag fået mit PZ85 ind ad døren, og det står hos mine forældre pt. indtil mit beslag til væggen gør det muligt at hænge op hos mig selv. Mine forældre har et Pioneer 428XD.

Det er muligt at der teoretisk er en forskel, men vi har faktisk hele aftenen siddet og set forskelligt tv mv. og har konstateret at der i praksis ikke er nogen forskel.

Designet er til gengæld i mine øjne pænest på PZ85. Den er også bedre til at strække billedet til skærmen i forhold til 428XD.

Fjernbetjeningen er dog ubetinget af bedre kvalitet på Pioneeren end på Panasonicen.

Eftersom et PZ85 koster under 8.000 så ville jeg ikke give noget ekstra for Pioneeren efter idag.
Jeg tror der mangler ordenlig indstilling af begge TV og så er spørgsmålet selvfølgelig også hvad kildematerialet som blev vist på begge TV var!
Jeg tror ikke på, at du ikke kan se forskel på et PZ og 5090 når de begge er indstillet mest korrekt muligt og viser HD eller BlueRay.
Af Morten NP
kthomsen skrev: Jeg tror der mangler ordenlig indstilling af begge TV og så er spørgsmålet selvfølgelig også hvad kildematerialet som blev vist på begge TV var!
Jeg tror ikke på, at du ikke kan se forskel på et PZ og 5090 når de begge er indstillet mest korrekt muligt og viser HD eller BlueRay.
Jeg skriver ingen steder om 5090, den har jeg aldrig set. Jeg sammenligner med 428XD. Og der kan jeg i praksis ikke se nogen forskel?
Brugeravatar
Af kthomsen
Morten NP skrev:
kthomsen skrev: Jeg tror der mangler ordenlig indstilling af begge TV og så er spørgsmålet selvfølgelig også hvad kildematerialet som blev vist på begge TV var!
Jeg skriver ingen steder om 5090, den har jeg aldrig set. Jeg sammenligner med 428XD. Og der kan jeg i praksis ikke se nogen forskel?
Sorry, mente 428XD og ikke 5090. Jeg har selv set et par film på 428XD og den har et sublimt billede, og jeg tør godt vove at påstå at billedet er bedre end nogen af panasonics skærme, selvom det er PZ.
Brugeravatar
Af Tech2007
kthomsen skrev:
Morten NP skrev:
Sorry, mente 428XD og ikke 5090. Jeg har selv set et par film på 428XD og den har et sublimt billede, og jeg tør godt vove at påstå at billedet er bedre end nogen af panasonics skærme, selvom det er PZ.
Ja, Pioneer 428XD har bedre billedkvalitet end Panasonic PZ serien.
Af Morten NP
Hvordan er det bedre?

Vi har som sagt været fire der har set på begge skærme på samme signal i løbet af en aften, og vi kunne altså ikke se nogen forskel. Derfor er vores konklusion ret entydig at forskellen er så lille/hvis den er der, at man reelt ikke kan se forskel.
Brugeravatar
Af kthomsen
Jamen hvis det er jeres indtryk, så er der jo ingen betænkning. PZ modellen er også et godt TV.
Har du evt. tjekket billedet på PZ og PX imod hinanden? Kunne være du kunne spare endnu mere!