Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle.

Jeg ville bare lige hurtigt høre, om PX80 stadig ligger suverænt på toppen af markedet når det kommer til kvalitet til prisen, eller om skærmen efterhånden er blevet overgået?

Som ivrig læser af anmeldelser på hdtvtest.co.uk og her på flatpanels, synes jeg at have hørt snak om, at LG og Samsungs diverse nye serier godt kan hamle op med PX80 - kan det passe?

Jeg spørger, fordi min søster har spurgt om hjælp til at vælge den rigtige fladskærm, og jeg vil bare lige være sikker på, om jeg stadig skal svare "PX80!!" med det samme eller om der er grund til eftertanke. ;)

For the record har min søster ingen HD-kilder PT, blot et utal DVD'er og analogt TV (som jo dog snart bliver digitalt), så der er altså kun tale om behandling af SD-signaler.

På forhånd tak for hjælpen. :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det kommer jo an på hvad dit budget er. Hvis du satser på ~6000 kr., så er svaret stadig: Ja, PX80 er det åbentlyse valg. Hvis du har lidt mere at ruffe med, så er PZ80 eller PZ85 også gode bud, idet deres billedbehandling er lidt bedre end PX80. De to sidsnævnte har dog et væsentlig større strømforbrug og fuld HD panelet er lidt overkill hvis man ikke har tænkt sig at bruge en BluRay-afspiller.
Af Phillipo
Hvor står PX80'eren sammen med Blu-ray, vil den sammensætning være tåbelig, skal man op i fuld HD, eller kan det blotte øje stadig ikke se forskel?
Af Phillipo
jeg sidder nogle gange ca 2 m. væk og andre gange 4 m væk.

Har læst den artikel ;)

men det handler i bund og grund om sidde afstanden om man får fuldt udbytte af fuld hd samt skærmens størrelse hvis jeg har forstået det ret!?!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er korrekt forstået.
Af jfjkd08
Jeg har 42" px80 og blu ray, sidder ca. 4m fra skærmen, med den afstand ville fuld hd vel være lige meget jf. den nævnte artikel er det korrekt forstået?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, i den afstand er skærmen slet ikke stor nok til at du vil kunne se forskel. Du skal ind på ca. 1.5 m for at kunne se forskellen på den størrelses TV - og det vel og mærke kun på stationære billeder (dvs. ting der ikke bevæger sig).